به گزارش ایرنا محمود شکری نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی غروب پنجشنبه در آئین افتتاح اداره های ثبت احوال و برق بخش حویق تالش گفت: استقرار مرکز تحقیقات و کارخانه صنایع تبدیلی و فرآوری کیوی در بخش حویق پیگیری می شود و با تحقق آنها کشاورزان، نگران فروش و نوسانات قیمت محصول خود نخواهند بود و بخشی از مشکلات بیکاری نیز برطرف خواهد شد‌.
قاسم روحانی فر مدیرکل ثبت احوال استان گیلان نیز گفت: توسعه یک بخش، ارتباط مستقیم با توسعه اداره های آن دارد و با توجه به موقعیت جغرافیایی تالش، تردد بسیاری از شهروندان و روستاییان به مرکز این شهرستان دشوار است و لزوم استقرار اداره ها در بخش ها احساس می شود.
وی افزود: در نمایندگی اداره ثبت احوال بخش حویق اقداماتی همچون ثبت ولادت، فوت و تعویض شناسنامه صورت می گیرد اما برای پیگیری دریافت کارت هوشمند، امکانات لازم مهیا نیست و امیدواریم به زودی تامین شود.
سید عیسی مهدوی فرماندار تالش نیز بیان کرد: با آغاز به کار اداره های ثبت احوال و برق در حویق، بخش زیادی از مراجعات اهالی به شهرهای همجوار کاسته خواهد شد.
وی گفت: هموار سازی جاده های کوهستانی، اجرا و تکمیل طرح های عمرانی و حل اختلافات مرزی در ییلاقات با حضور کارشناسان خبره پیگیری می شود و این مشکلات به زودی برطرف خواهد شد.
بخش حویق تالش 32 هزار نفر جمعیت دارد.
شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، حویق، اسالم و کرگانرود در 110 کیلومتری مرکز غرب استان گیلان قرار دارد.
خبرنگار: سید جلال سید محمدی**انتشاردهنده: کبیری
2007/7106 / 7124
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.