به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا ،هادی نوری امروز در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی آستانه اشرفیه در محل فرمانداری این شهرستان با اشاره به ضرورت نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در جامعه اظهار داشت: آماده سازی زیرساختها و امکانات مناسب به همراه احداث ،تعمیر و تجهیز کتابخانه ها از جمله فعالیتهای نهاد کتابخانه های عمومی در جهت ارتقاء فرهنگ کتابخوانی است.
وی با بیان اینکه این نهاد تلاش دارد تا با تدوین و اجرای برنامه های فرهنگی زمینه های ترویج فرهنگ کتابخوانی را در بین جامعه مهیاتر کند افزود: تحقق این هدف با مشارکت نهادهایی چون آموزش و پرورش و دانشگاهها امکان پذیرتر خواهد شد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان در ادامه با بیان اینکه فعالیتهای این نهاد متناسب با ظرفیتها و امکانات موجود صورت می گیرد یاداور شد: این در حالی است که توسعه فضاهای مطالعه در این استان امری ضروری است.
نوری همچنین با اشاره به توسعه شبکه های مجازی اظهار داشت : پویش کتابخوان مجازی به عنوان یک طرح فرهنگی می تواند در ترویج فرهنگ کتابخوانی در شبکه های مجازی موثر باشد.
وی تصریح کرد : طبق آمارهای ارائه شده حدود 41 میلیون نفر از جمعیت ایران از فضاهای مجازی استفاده می کنند که به هیچ عنوان نمی توان این امر را نادیده گرفت.
وی گفت: با اجرای چنین طرحهایی که از سوی نهاد کتابخانه های عمومی اجرای می شود ، تلاش خواهد شد تا زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی به عنوان یک امر مطلوب در بین افراد فعال در شبکه های مجازی فراهم شود.
نوری در ادامه خواستار حمایت از فعالیت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان آستانه اشرفیه شد و تصریح کرد: این شهرستان دارای 4 باب کتابخانه عمومی است که از این تعداد 2 کتابخانه عمومی در مناطق شهری و 2 کتابخانه دیگر نیز در مناطق روستایی فعالیت دارند.
وی با اشاره به عضویت 9 هزار و 720 نفر در این کتابخانه ها افزود: کتابخانه های عمومی شهرستان آستانه اشرفیه از وجود 65 هزار و 432 نسخه کتاب برخوردارند.
فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت توجه به مسائل فرهنگی اظهار داشت: جامعه موفق ،جامعه ای است که فرهنگ را به عنوان یک زیر ساخت مهم در بسیاری از امور عمرانی ، اجتماعی خود به کار بگیرد.
رحیم حیدری ، ترویج کتاب و کتابخوانی در جامعه را از مسائل مهم فرهنگی عنوان و تصریح کرد : ارتقاء فرهنگ کتابخوانی در جامعه بدون تردید بالا بردن سطح اگاهی جامعه و به دنبال آن توسعه فرهنگی را به همراه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه باید جامعه را با فرهنگ کتاب و کتابخوانی آشتی دهیم ، افزود: حمایت از کتابخانه های عمومی در این خصوص امری ضروری است.
حیدری ، ضمن اعلام آمادگی این شهرستان در جهت حمایت از فعالیت کتابخانه های عمومی اظهار داشت: از طرحهایی که رونق کتابخانه های عمومی و ارتقاء فرهنگ کتابخوانی را در این شهرستان به همراه داشته باشد حمایت خواهد شد.
گفتنی است 107 باب کتابخانه عمومی ( نهادی، مشترک و مستقل استان گیلان) با دارا بودن یک میلیون و 106 هزار نسخه کتاب و 55 هزار و 702 نفر عضو در استان گیلان فعال اند.
شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای 105 روستاست و در شرق استان گیلان قرار دارد.
خبرنگار: علیرضا رنجکش**انتشار دهنده : بابایی
7287 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.