محمد رضا روشنی روز یکشنبه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پرنده که به علت برخورد با موانع فیزیکی از ناحیه پا آسیب دیده و در محدوده شهر آستارا کشف شده بود، در مرکز اورژانس پناهگاه حیات وحش لوندویل این شهرستان نگهداری می شود و بعد از بهبودی به طبیعت باز گردانده خواهد شد.
وی بیان کرد: امسال بیش از 10 قطعه پرنده مصدوم، توسط دوستداران طبیعت برای تیمار به اداره حفاظت محیط زیست آستارا تحویل داده شده است.
وی با تقدیر از دوستداران محیط زیست و ماموران یگان حفاظت محیط‌ زیست آستارا، افزود: اورژانس پناهگاه حیات وحش لوندویل این شهرستان با یک دامپزشک و 2 همیار تجربی فعال است و انواع پرندگان نظیر پلیکان، قو،شکاری، حواصیل، اگرت، باکلان بزرگ، مرغابی سرسبز، خوتکا و جغد در آن تحت درمان قرار می گیرند.
روشنی ادامه داد: شهروندان و دوستداران محیط زیست در صورت مشاهده پرنده مصدوم و زمین گیر، آن را به واحدهای محیط بانی یا اداره حفاظت محیط زیست آستارا تحویل دهند.
بحری پرنده ای شکاری از خانواده شاهین با جثه متوسط و شبیه شاهین معمولی است و دم بلندتری دارد و در غرب آسیا و شمال آفریقا زندگی می کند؛ در ایران نیز یافت می شود و مناطق نیمه بیابانی، صخره ها و تپه های باز و خشک زیستگاه بحری است.
شهرستان آستارا با گونه های قابل توجه پرندگان در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
خبرنگار: یوسف هدایتی**انتشار دهنده: بابایی
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.