دریادار دوم عرشه و ستاد احمد رضا باقری بعد از ظهر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر اظهار کرد: بر اساس برنامه زمان بندی اعلام شده ناوگروه اعزامی قزاقستان قرار بود صبح امروز(جمعه) بندرگاه انزلی را به مقصد بندر آکتائو ترک کند.
وی افزود: به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی و همچنین مواج بودن دریا، امکان خروج از بندرگاه برای این ناوگروه میسر نشد و سفر شان به تعویق افتاد .
امیر باقری خاطر نشان کرد: در صورت مساعد شدن شرایط جوی و صدور مجوز لازم برای خروج از بندرگاه ، این ناوگروه بندرانزلی را به مقصد بندر آکتائو ترک و به کشور خود باز می گردد.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، برای اولین بار در تاریخ روابط ایران و قزاقستان ، نخستین ناوگروه صلح و دوستی از کشور قزاقستان شامل دو رزم ناو ساری آرکا و اورال ، به فرماندهی ناخدا یکم نیاز بیک اف، در چارچوب ماموریت دوستانه و با هدف تحکیم همکاری های بین المللی بین کشورهای حاشیه دریای خزر صبح امروز (چهارشنبه) وارد ایران شد و در بندرگاه انزلی پهلو گرفت.
این ششمین سفر ناوگروه های صلح و دوستی کشورهای حاشیه خزر به ایران است و پیش از این نیز ناوگروه های روسی در سال های 1386، 1393 و 1394، مهرماه سال 95 و تیرماه امسال به بندرانزلی آمده بودند.
تاکنون از ناوگان شمال نیروی دریایی نیز پنج ناوگروه با هدف ابلاغ پیام صلح و دوستی ایران به کشورهای حاشیه خزر و تحکیم روابط و توسعه امنیت پایدار منطقه به این کشوها سفر کرده است.
منطقه چهارم دریایی امام رضا (ع) و ناوگان شمال در شهر ساحلی بندرانزلی مستقر است. انزلی در 40 کیلومتری شمال غرب مرکز استان گیلان واقع است.
خبرنگار: رضا اکبری**انتشار دهنده: بابایی
7471 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.