محمود شکری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دستور حل مشکلات، تکمیل سد شفارود، پرداخت هزینه تملک عرصه و اعیان یا تامین زمین جایگزین به خانوارهای انتقال داده شده از حریم و محوطه سد و پرداخت حقوق معوق کارگران و کارکنان این طرح بزرگ از برکات سفر استاندار به رضوانشهر بود.
وی تصمیمات استاندار جدید گیلان را نشان عزم جدی وی در عملیاتی کردن وعده های ریس جمهوری و هیات دولت دانست و از بابت انتخاب استاندار تحصیلکرده، جوان و پرانرژی برای توسعه استان گیلان قدردانی کرد.
وی بیان کرد: سد شفارود با جذب حدود 66میلیون متر مکعب آب از 174 میلیون متر مکعب آورده متوسط شفارود، در تامین 23 میلیون متر مکعب آب شرب مورد نیاز شهرستان های رضوانشهر و پره سر، ماسال و شاندرمن و تالش تا افق 1425 نقش اساسی ایفا خواهد کرد.
شکری ادامه داد: احداث این سد مخزنی از سال 1353 در قالب توسعه منابع آب شرب شرق و غرب گیلان شروع و تونل انتقال آب آن تا شهریور 1392 تکمیل شده است و از نوروز 1393 تاکنون عملیات اجرایی آن با استفاده از تسهیلات فاینانس خارجی آغاز شده و تاکنون از 36 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال گفت: توسعه کشاورزی،تامین آب صنعتی و تولید برق آبی از هدف های اصلی احداث این سد است و حدود 10 هزار هکتار اراضی پایین دست را آبیاری خواهد کرد و با توجه به نزدیکی زمان پایان فاینانس خارجی، با دستور استاندار گیلان با مسئولیت معاون عمرانی استانداری و مدیران ذیربط کارگروه پیگیری ویژه این سد تشکیل شده است.
شکری افزود: مطابق دستور دکتر سالاری با دسته بندی و اولویت بندی مشکلات سد شفارود، موارد قابل حل در استان و بقیه مشکلات قابل پیگیری در پایتخت، احصاء و به وی گزارش خواهد شد.
سد شفارود در 6 کیلومتری غرب شهرستان رضوانشهر و 65 کیلومتری رشت مرکز استان گیلان احداث می شود.
شهرستان های تالش، رضوانشهر و ماسال، در مجلس شورای اسلامی یک نفر نماینده دارد.
خبرنگار: عیسی پاشاپور
7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.