به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا؛ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا در این آئین در مجتمع فرهنگی و هنری اداره ارشاد این شهرستان گفت: استاد شهریار از سخن‌سرایان برجسته بود و روز ملی شعر و ادب به نام او زینت یافت و پژوهش در سخن شهریار، ادای دین اهالی فرهنگ و ادب نسبت به وی است.
ابوطالب جوان با اشاره به اینکه بررسی شاهکارهای فارسی و آذری شهریار، نیازمند پرداخت بیشتر به شاخص‌های شعری و شخصیتی این شاعر است، افزود: اشعار آن شاعر بزرگ، شاهکاری در گنجینه ادبی ایران و ادبیات معاصر شناخته می شود.
وی اضافه کرد: انجمن شعر و ادب آستارا مزین به نام استاد شهریار است و شاعران بزرگی در این شهرستان فعالیت می کنند و برخی از آنها در سطح ملی شناخته شده هستند.
هوشنگ مجرب مسئول انجمن شعر و ادب شهریار آستارا نیز در این آئین گفت: اشعار شهریار مملو از مفاهیم و معارف مذهبی، خداشناسی، ولایت مداری، وحدت ملی و معارف قرآنی است و بسیاری با اشعار این شاعر مانوس هستند.
وی با اشاره به اینکه انجمن شعر استاد شهریار آستارا از سابقه درخشانی در استان گیلان برخوردار است، افزود: با پویا کردن برنامه های انجمن، استعدادهای ادبی آستارا کشف و معرفی خواهند شد.
شعرخوانی 15 نفر از شاعران آستارا، قرائت شعر از زنده یاد شهریار و اجرای قطعات موسیقی از بخش های دیگر این آئین بود.
سید محمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار، شاعر و ادیب پرآوازه معاصر ایران عمر خود را صرف اعتلای ادبیات فارسی و آذری کرد . وی در 27 شهریور 67 وفات یافت و روز درگذشتش به نام روز شعر وادب فارسی نامگذاری شده است.
بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و 400 هنرمند در هفت انجمن هنری در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان ساماندهی شده است.
خبرنگار: یوسف هدایتی**انتشار دهنده: بابایی
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.