به گزارش خبرنگار ایرنا ، ولی داداشی عصر شنبه در نشست خبری در دفتر خود در آستارا افزود: بخش خصوصی، 700 میلیارد ریال در بندر آستارا سرمایه گذاری کرده است و باید از این فرصت برای توسعه اقتصاد دریا محور و اشتغالزایی در این شهرستان استفاده شود.
وی با اشاره به اینکه از پنج اسکله پیش بینی شده در بندر آستارا، 2 اسکله راه اندازی شده است، اضافه کرد: یک لایروب و یک یدک کش نیز در ماه های آینده به تجهیزات این بندر اضافه خواهد شد تا شاهد ورود کشتی های تجاری زیادی به آن باشیم.
وی بیان کرد: اجرای طرح های مهمی همچون راه آهن، سامانه فاضلاب شهری، منطقه ویژه اقتصادی و سد لاستیکی در آستارا، این شهرستان را در مسیر توسعه قرار داده است و تکمیل آنها با جدیت پیگیری می شود.
داداشی با بیان اینکه طرح راه آهن آستارا-آستارا تا پاییز سال آینده تکمیل خواهد شد، تصریح کرد: از سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای راه اندازی انبارهای تخلیه و بارگیری کالا در محدوده 35 هکتاری بارانداز راه آهن آستارا دعوت می شود.
او ادامه داد: مشکل آب 14 روستای آستارا با ساخت سد لاستیکی بر روی رودخانه ملاهادی برطرف خواهد شد و سد و سیستم آبرسانی آن با اعتباری بالغ بر 240 میلیارد ریال در یک سال آینده تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.
نماینده آستارا با اشاره به تخلفات صورت گرفته در طرح مسکن مهر این شهرستان، افزود: 900 واحد این طرح، یکهزار و 400 نفر مشتری دارد و برخی از واحدها با کلاهبرداری های مسئولان شرکت های تعاونی، به سه تا چهار نفر فروخته شده است.
داداشی با بیان اینکه پرونده متخلفان مسکن مهر آستارا در مراجع قضایی در حال بررسی است، اضافه کرد: بنا بر ادعای مسئولان شرکت های تعاونی، تاکنون 400 میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده است و در روزهای گذشته، 80 میلیارد ریال اعتبار ملی برای تکمیل بخشی از واحدها اختصاص یافت و امیدواریم با جذب آن، تعدادی از متقاضیان اولویت دار صاحب خانه شوند.
او ادامه داد: بر اساس ارزیابی های اداره کل راه و شهرسازی گیلان، در طرح مسکن مهر آستارا، حدود 60 میلیارد ریال حیف و میل شده است و هزینه های صرف شده متناسب با ساخت و سازهای انجام گرفته نیست و باید به این تخلف بزرگ رسیدگی شود.
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در رابطه با اجرای طرح گردشگری تالاب استیل آستارا گفت: زیست بوم تالاب استیل باید حفظ شود و در جلسه کمیته سیاسی کمیسیون اصل 90 مقرر شد، شهرداری آستارا اجرای این طرح را متوقف و مصالح به جا مانده از آن را جمع کند و در غیر این صورت، موضوع از طریق محاکم قضایی پیگیری خواهد شد.
داداشی با اشاره به اینکه استاندار آینده گیلان باید اعتدال را سرلوحه امور خود قرار دهد، خاطرنشان کرد: دولت با حرکت در مسیر اعتدال، بستر توسعه و آبادانی را در کشور فراهم می کند و خواسته نمایندگان گیلان از وزیر کشور، انتخاب استانداری با سیاست های معتدل است.
وی با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم، گفت: سنت عزاداری در شب های محرم و برپایی دسته های عزاداری، خواسته مردم آستاراست و نباید در برابر این حرکت خودجوش ایستادگی شود.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است و محور کم عرض آستارا به اردبیل به عنوان شاهراه ارتباطی شمالغرب کشور، پر تردد است.
خبرنگار: یوسف هدایتی**انتشار دهنده: بابایی
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.