سیدرضا سیددانش عصر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به توجه معاون رئیس جمهوری به موضوع سیل اخیر گیلان اظهار کرد: در پی بارندگی های اخیر در گیلان، مردم برخی نقاط استان از جمله لاهیجان و لنگرود دچار حادثه سیل شدند که دکتر نوبخت در همان ساعات اولیه و طی تماسی تلفنی با استاندار گیلان، رسیدگی فوری به موضوع را مورد تاکید و برای جبران خسارت های مردم منطقه ، قول مساعد داد.
وی افزود: بر این اساس معاون رئیس جمهوری طی نامه ای به معاون نظارت مالی و خزانه داری کشور، خواستار اختصاص 25 میلیارد ریال کمک بلاعوض به سیل زدگان گیلان شد.
مشاور رسانه‌ای سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: این کمک بلاعوض برای جبران خسارت های مردمی در تامین لوازم خانگی، بازسازی و تعمیر واحدهای مسکونی خسارت دیده و تامین هزینه های خدمات مدیریت در امر بازسازی ناشی از سیل است که به دستور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار می گیرد.
در بارش سیل آسای جمعه هفته گذشته در چندین شهرستان شرق گیلان بویژه لنگرود و لاهیجان، سیلاب به تاسیسات عمومی و خصوصی استان خسارت هایی وارد کرده است.
شنبه گذشته نیز اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران در سفر به گیلان، از مناطق آب گرفته در شهرستان های لاهیجان و لنگرود بازدید کرد.
شهرستان های لنگرود و لاهیجان به ترتیب در 60 و 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان قرار دارند.
2007/7294
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.