فیروز فاضلی صبح چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : می بایست منطقی بود و به نظر شورا حرمت گذاشت؛بنا نیست هر نمایشی که در تهران مجوز دریافت کند برای مخاطب تئاتر در گیلان هم پذیرفته باشد؛در این صورت درج قانون شورای نظارت بر نمایش در استانها فاقد معنا بود.
وی ضمن در خواست از رسانه ها مبنی بر پیشگیری از سیاهنمایی افزود: شورای نظارت بر نمایش استان متشکل از پنج فرد حرفه ای و متخصص در حوزه تئاتر است که به بررسی نمایش یادشده پرداخته و هیچکدام از آنان با اجرای این نمایش موافق نبودند.
وی ادامه داد : اگر بنا بود هر تئاتری که در تهران مجوز بگیرد در شهرستانها هم مجوز اجرا داده شود می بایست ابلاغ می شد اما دقیقا به دلیل بررسی های بوم شناسی ، شورای نظارت بر تئاتر در استان ها شکل گرفته است.
فاضلی با تاکید بر این موضوع که مدیریت فرهنگ و هنر در گیلان به اهلش سپرده شده ،اظهار کرد: مدیری که ادعای تخصص در همه رشته ها را داشته باشد به یقین در هیچ رشته ای تخصص کافی ندارد.
وی اضافه کرد: در نامه ابلاغ شده به کارگردان نمایش نیز درج شده که با توجه به نظر شورای نظارت بر نمایش در استان تئاتر ' اگه بمیری' موفق به دریافت موجوز نشده است.
فاضلی با بیان این موضوع که هنر به شکل یک پازل است و نمی توان فرهنگ را به تکه ای از این پازل معطوف کرد،گفت:مدیریت یک مجموعه باید پذیرای عقیده و سلایق مختلف باشد و غرض ورزی در فرهنگ معنا ندارد.
نمایش اگه بمیری اثری از فلوریان زلر به ترجمه ساناز فلاح نژاد و کارگردانی سمانه زندی نژاد و بازی الهام کردا، رضا بهبودی، ستاره پسیانی و کاظم سیاحی بنا بود از امروز پانزدهم شهریور ماه در تماشاخانه هامون اجرا شود اما با نظر شورای نظارت بر نمایش گیلان بدلیل طراحی صحنه نامناسب و تم نمایش موفق به دریافت مجوز نشد.
مصاحبه کارگردان نمایش یادشده در رسانه های مختلف کشور بازتاب یافته است.
خبرنگار:ضامن
1881 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.