به گزارش خبرنگار ایرنا رئیس اداره بهزیستی آستارا روز چهارشنبه در آئین افتتاح این طرح ها در دهستان ویرمونی این شهرستان گفت: برای راه اندازی نخستین مرکز پرورش زالو در آستارا با اشتغالزایی برای پنج معلول، بالغ بر 900 میلیون ریال هزینه شده و برای توسعه آن، 600 میلیون ریال هزینه خواهد شد.
نازنین شهبازی افزود: در این مرکز با مساحت 136 متر مربع، 10 هزار زالو با مجوز اداره شیلات آستارا نگهداری می شود و زالوها پس از پرورش در دوره یک ساله، برای استفاده درمانی و آرایشی به بازارهای داخلی و خارجی عرضه خواهند شد.
زالو کرم حلقوی آبزی است و تاکنون 630 نوع آن نظیر خونخوار، گوشتخوار و سمی شناخته شده است و گونه مورد استفاده در طب سنتی ایرانیان کاربرد وسیع دارد.
رئیس اداره بهزیستی آستارا ادامه داد: برای ایجاد کارگاه تولید پوشاک جهت اشتغال 21 معلول، بالغ بر 500 میلیون ریال هزینه شده و در این کارگاه، بانوان به نقاشی روی پارچه، بافندگی، خیاطی و تولید پوشاک زنانه مشغول هستند.
شهبازی خاطرنشان کرد: این اقدامات در راستای طرح سی بی آر (توانبخشی مبتنی بر جامعه) عملیاتی و با اجرای این طرح در 25 روستای آستارا، 600 معلول برای توانبخشی شناسایی شده است.
فرماندار آستارا نیز در این آئین گفت: معلولانی که منزوی شده اند، با اجرای طرح سی بی آر به زندگی بازمی گردند.
یونس رنجکش یاد و نام شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت و هفته دولت را به خدمتگزاران مردم در آستارا تبریک گفت.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و 318 معلول تحت حمایت بهزیستی، در غرب استان گیلان واقع شده است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.