عضو کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر رشت گفت: تعلل در انتخاب شهردار موجب از دست دادن گزینه‌های کارآمد می‌شود.

به گزارش ایلنا رضا رسولی در جلسه شورا با بیان اینکه خدا را شاکریم و تبریک می‌گویم که در یک انتخابات سالم، توانستیم اعتماد مردم را جلب کنیم گفت: امیدواریم بتوانیم این اعتماد را نگه داشته و با همدلی بتوانیم این اعتماد را افزایش دهیم.

عضو شورا افزود: متاسفانه در دور قبل شورا، به دلایلی که نیازمند واکاوی است، نتوانستیم این اعتماد جمعی را حفظ کنیم .

وی  از همراهی اصحاب رسانه در اطلاع‌رسانی اخبار شورا تقدیر و ابراز کرد: با توجه به محدودیت فضای موجود در تالار شورا، همواره شرمنده اصحاب رسانه بودیم.

رسولی به نامنظم برگزار شدن جلسات شورای چهارم نیز اشاره کرد و از ریاست شورا خواست تا تدبیری برای برگزاری منظم جلسات بیندیشد.

 وی همچنین خواستار نظامند شدن نطق‌های پیش از دستور جلسه شد و گفت: لازم است یک نظام‌نامه برای نطق‌های پیش از دستور جلسات تهیه شود. در شورای گذشته شاهد حجم زیاد نطق‌های خارج از موضوعات شهری و دستور جلسات بودیم.

عضو شورا بر وفاق و همدلی اعضای شورا تاکید و اضافه‌کرد: اراده جدی همکاران برای تسریع در فرایند انتخاب شهردار اتفاق مهمی است. برای شهر رشت که ۳ ماه پایانی شورای چهارم را بدون حضور شهردار طی کرد  ضرورت دارد به فرایند انتخاب شهردار سرعت ببخشیم.

رسولی افزود: امروز شهر رشت تشنه انتخاب است و امیدواریم این انتخاب با دقت صورت گیرد. اما به تعویق انداختن انتخاب شهردار موجب می شود گزینه های کارآمد را هم از دست بدهیم.

عضو کمیسیون توسعه و عمران شهر در بخشی از سخنان خود به غیبت دو عضو شورا در اولین جلسه علنی اشاره کرد و گفت: اولویت ما حضور در شوراست و مهمترین دستور جلسه ما بحث انتخاب شهردار بود  انتظار می رفت در چنین جلسه مهمی همه اعضای شورا حضور داشته باشند.

۲ماه و یک هفته است که جلسات مشترک و غیر رسمی بین اعضای شورا آغاز شده و در شرایطی که اکثر شهرهای بزرگ شهردار خود را انتخاب کرده‌اند نباید فرصت‌ها را از دست داد و نامزدهای موفق شهرداری برای دیگر شهرها تعرفه شده‌اند./

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.