جهان علم و دانش از پیدایش نخستین جانوران و انسان ها تاکنون پیشرفت بسیاری داشته و مطمئنا تا سال ها و قرن های بعد نیز شاهد پیشرفت های شگرف زیادی خواهیم بود؛ اما فکر می کنید این پیشرفت ها توسط چه کسانی صورت می گیرد؟
امروزه بیشتر کودکان از الان که کودک هستند بجای بازی با اسباب بازی های مرسوم، فقط با رایانه و گوشی های اندروید بازی می کنند، آیا اینها عینکی نمی شوند و آسیب های کار با این وسایل در مغزشان اثر نمی گذارد و در رشد و بالندگی شان تاثیری ندارد؟!
وقتی کودکی که هنوز سواد نوشتن و خواندن را یاد نگرفته اما بازی های رایانه ای را از اول تا آخر حفظ است و بیشتر وقتی را که نسل های گذشته در زمان کودکی خود با بازی های محلی پرشور و هیجان و بازی با هم سن و سالانشان سپری می کردند را کودکان امروزی در حال نصب و دانلود بازی های رایانه ای هستند؛ آیا با ادامه این روند روح و ذهن کودکان برای کمی فکر و اندیشه کردن جایی دارد؟
به راستی چرا تمام پدر و مادرهایی که در کودکی شاید با یک عروسک و ماشین اسباب بازی دلخوش بوده و به همان قانع بودند الان برای فرزندانشان دوراندیشی نمی کنند تا برای آنها توقع ایجاد نشود هر چیزی را که خواستند باید فوری فراهم شود و الان که 6 ساله هستند، 10 سال دیگر که 16 ساله شدند، بگویند موتور یا ماشین مدل بالا می خواهیم!
پدر و مادرها در گذشته کودکان خود را طوری تربیت کرده و قانع نگه می داشتند که فرزندانشان برای به دست آوردن چیزی تلاش کنند اما حالا چه! آیا والدین امروزی مثل گذشتگان فکر می کنند یا اینکه همه نیازهای بی رویه فرزندانشان را بدون اینکه کمی به آنها تلاش کردن یاد بدهند، برآورده می نمایند؛ موضوعی که در ظاهر به نوعی باعث رضایت فرزندان است اما در بحث آموزش، یادگیری و تلاش کردن چیزی به همراه ندارد؛ پس باید از حالا به فرزندان خود تلاش کردن را بیاموزید که در درس، کار و زندگی تلاش کنند و علم را گسترش دهند و آینده خود را بسازند.
7294/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.