به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، رضا اسلامی در کمیته برنامه ریزی شهرستان اظهار داشت : برای سال 96 افزون بر 15 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار برای شهرستان در نظر گرفته شده است که این بودجه کفاف شهرستان را نمی دهد و لازم است از بودجه ی ملی هم استفاده کنیم.
وی ادامه داد :قطعا رساندن خدمات در یک شهرستان متمرکز در مقایسه با شهرستان پراکنده بسیار راحت تر است و شهرستان سیاهکل به علت پراکندگی و با این وسعت با این بودجه ی اندک باید مدیریت درست شود.
اسلامی با بیان این که پنج مولفه ی صعوبت دسترسی به خاطر کوهستانی بودن ، برودت ، مساحت و جمعیت و محرومیت باید در تخصیص بودجه شهرستان در نظر گرفته شود افزود: این را کتبا به سازمان برنامه و بودجه و کمیته برنامه ریزی استان منعکس کرده ام.
وی با تاکید بر این که بودجه 15 میلیاردی باید به صورت متناسب و مناسب و درست بین دستگاه ها توزیع پیدا کند افزود: از مدیران می خواهم از ادارات کل و حتی وزارت خانه های مربوطه از سرجمع برش استانی و گاه ملی استفاده کنند و توقع نداشته باشند که پول نیروهای طرحی آنان از این بودجه ی اندک پرداخت شود.
وی در مورد بودجه مربوط به آبیاری قطره ای هم گفت در شورای کشاورزی با حضور شعبان نژاد رئیس جهاد کشاورزی استانتعهد شد که مبلغ 20 میلیارد تومان در حوزه ی آبیاری قطره ای و آبیاری بارانی باغهای بخش مرکزی در سال 96 هزینه شود که این امر در امسال اجرایی خواهد شد.
اسلامی خاطرنشان کرد برای توزیع بودجه بین دستگاه ها در سطح شهرستان نشست کارشناسی صورت گرفته است و تمام سعی شده تا با نگاه به اولویت ها و افق برنامه های شهرستان این بودجه تقسیم شود با توجه به اینکه شهرستانی کشاورزی محور را داریم که در کنار آن گردشگری نیز مورد توجه است.
وی افزود مواردی که امسال در توزیع بودجه ی شهرستان ویژه به آن نگاه کرده ایم یکی مجتمع سینمایی بوده که از سال 83 رها شده است و با کمک شهرداری برای آن پروانه صادر شده و قرار است امسال ساخته شود .
به گفته وی مورد بعدی مدنظر فرماندار اداره ی ثبت اسناد بوده که پول قابل ملاحظه ای برای تعمیر ساختمان آن درنظر گرفته شده است.
اسلامی با اشاره به اهمیت حفظ میراث فرهنگی گفت : امسال با رایزنی که انجام شده قرار است ساختمان سرهنگ عضدی که مربوط به دوران قاجار است را خریداری و در اختیار میراث فرهنگی سیاهکل قرار دهیم.
در ادامه جلسه نماینده مردم سیاهکل در مجلس شورای اسلامی گفت
نظام جمهوری اسلامی تمام افتخارش این است که مردم پشت آن هستند و همه ی قوت و قدرت نظام نیز همین موضوع است .
نیکفر ادامه داد دلسردی و مایوس شدن مردم از مسئولان بزرگترین چالشی است که نظام را تهدید خواهد کرد.
نماینده سیاهکل در مجلس شورای اسلامی گفت رهبر انقلاب هم خطاب به مسئولان می گوید که به میان مردم بروید و پاسخگوی مطالبات ملت باشید .
شهرستان سیاهکل با بیش از یکهزار کیلومتر مربع وسعت 45 هزار نفر جمعیت دارد.
خبرنگار: لیدا حاجی پور ** انتشار دهنده : بابایی
7297 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.