به گزارش روز جمعه ایرنا از روابط عمومی دفتر امام جمعه رشت، آیت الله زین العابدین قربانی در دیدار مدیران حج و زیارت گیلان با اشاره به اینکه خداوند کعبه را بیت‌الله حرام نامیده ، اظهار کرد: مردم درس قیام علیه ظلم و اجرای قانون الهی را باید از عمل حج بیاموزند.
وی ادامه داد: کعبه به منظور فراگیری قیام ابراهیمی و بت‌شکنی است اما امروز خادمان حرم و خانه کعبه در صف مخالفان قیام علیه ظلم و استکبار هستند.
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به ذلت خادمان کعبه و معامله 400 میلیارد دلاری آنها با آمریکا اشاره کرد و افزود: اگر فلسفه حج اجرا می‌شد و خادمان خالص بر آن حاکم بودند، امروز تسلط استکبار بر منطقه اسلامی و کشوری که خانه خدا در آن است را نداشتیم.
آیت‌الله قربانی با بیان اینکه سران برخی کشورهای اسلامی امروز تحت نفوذ عوامل استکبار هستند، تصریح کرد: جرم جمهوری اسلامی ایران، ایستادگی در مقابل استکبار است و اعلام می‌کند بودجه و امکانات کشورهای اسلامی باید در اختیار مردم این کشورها باشد.
وی جمهوری اسلامی ایران را طرفدار اسلام ناب محمدی(ص) خواند و به شهادت 446 نفر از زائران ایرانی در حج سال 94 اشاره کرد و گفت: تنها ایران اسلامی بود که در مقابل شهادت زائران خود واکنش نشان داد و مدت یک سال زائران ما به مکه نرفتند اما خانه خدا را برای همیشه نمی‌توان خالی کرد.
آیت‌الله قربانی بر حضور زائران ایرانی در خانه خدا تأکید کرد و یادآور شد: عوامل ذلت برای حضور زائران باید از بین برود و بتوانیم خواسته مشروع خود را تحقق ببخشیم.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه تلاش‌های دیپلماتیک خوبی برای حضور زائران ایرانی در خانه کعبه انجام شده است، گفت: خواسته‌های ما عملی شده اما نباید بی‌حرمتی به حجاج ایرانی صورت گیرد و احترام حجاج رعایت شود و با این شرایط حجاج بیشتری از ایران به زیارت خانه کعبه می‌روند.
آیت‌الله قربانی حرکت جمهوری اسلامی ایران را حکیمانه توصیف کرد و افزود: با درایت مقام معظم رهبری، راه خانه کعبه برای زائران ایرانی گشوده شده است.
وی با تأکید براینکه نباید نسبت به خائنان حرم تملق داشته باشیم، بیان کرد: در شرایطی قرار داریم که باید از کالای داخلی استفاده کنیم و حجاج ایران از کالای تولید ایران حمایت کنند.
7294/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.