جمشید نعمتی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: با تلاش ماموران یگان حفاظت و با حضور نماینده دادگستری، 33هزار متر مربع معادل سه هکتار و 300 متر از اراضی تحت تصرف، از دست متصرفین خارج شد .
وی افزود : همچنین طی ماه گذشته 32هزار 900متر مربع از زمین ها ، از ید متصرفین حاشیه تالاب باتوجه به احکام قضایی صادرشده، خارج شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری صومعه سرا با اشاره به اینکه تعداد زیادی از روستاها در حاشیه تالاب قرار دارند، گفت: با پدیده تالاب خواری در این شهرستان مواجه هستیم و تمام تلاش این یگان و دیگر نهادها مبارزه جدی با این پدیده است .
به گفته نعمتی، سال گذشته 20 هکتار از حاشیه تالاب رفع تصرف شد که متصرفین دوباره اقدام به تصرف کردند که با حکم مراجع قضایی ، سه نفر زندانی شدند .
وی افزود : طی چند ماه اخیر سه پرونده تخلف ماده 690 مربوط به تصرف زمین ، 12 فقره پرونده ماده 42 قطع غیرمجاز درختان و چهار فقره پرونده مربوط به ماده 48 حمل غیر مجاز چوب داشته ایم .
نعمتی همچنین از کشف و ضبط 207 اصله انواع چوب آلات از نوع راش، اوجا، توسکا، افرا، و ... در شهرستان صومعه سرا خبر داد و افزود : حجم تقریبی این کشفیات هفت متر مکعب با ارزش تقریبی 80میلیون ریال است.
وی صیانت و حفاظت از منابع طبیعی را وظیفه همه مردم دانست و گفت: منابع طبیعی سرمایه با ارزشی محسوب می شود و همه باید در راستای حفاظت از آن و جلوگیری از نابودی عرصه های طبیعی تلاش کنند.
شهرستان صومعه سرا در غرب استان گیلان، دارای 21 هزار هکتار اراضی ملی، حدود سه هزار هکتار اراضی تالابی و بیش از پنج هزار هکتار جنگل در منطقه تنیان است.
7292 / 2007
خبرنگار:فرزاد حسن پور**انتشاردهنده:کبیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.