مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان گفت: سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی مسیر راه آینده اقتصاد کشور به شمار می آید.

به گزارش ایلنا از رشت، احمد علی شهیدی گفت: صنایع کوچک و متوسط نقش مهمی در تولید و اشتغال‌زایی کشور دارند. افزایش انعطاف پذیری این دسته از صنایع، مقاومت اقتصاد ملی را تضمین می کند.

وی در ادامه افزود : بررسی‌ها نشان داده است که صنایع کوچک و متوسط از طریق چهار کانالِ کارآفرینی، نوآوری و تغییر فناوری، پویایی صنعت و در نهایت ایجاد فرصت‌های شغلی و افزایش درآمد بر اقتصاد جهانی تاثیر گذارند. از آن‌جایی که اقتصاد مقاومتی نیز به دنبال کاهش بیکاری، افزایش تولید و اقتصادی پویا است؛ از این رو تقویت این صنایع کوچک می تواند نقش به سزایی در تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان گفت : امروزه صنایع کوچک و متوسط در اقتصاد کشور نقش مهمی در اشتغال زایی و خلق ارزش افزوده دارند. این صنایع در مقایسه با صنایع بزرگ، از تنوع بالایی برخوردار بوده و سرمایه مورد نیاز برای تدام فعالیت آنها اندک است.

وی همچنین بیان داشت : بسیاری از کشورها با آگاهی از نقش و تاثیر این نوع صنایع و اتخاذ سیاست های حمایتی و برنامه‌ریزی مناسب به گسترش و رونق صنایع کوچک و متوسط کمک کرده و تحولات مثبتی را در صنعت خود به وجود آوردند.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان گفت : صنایع کوچک و متوسط از جنبه‌های مختلف اجتماعی، تولید صنعتی، و ارائه خدمات درنیا درحال نقش‌آفرینی هستند. در بسیاری از کشورها این صنایع تأمین کنندگان اصلی اشتغال جدید، مهد تحول و نوآوری و پیشرو در ابداع فن‌آوری‌های جدید هستند. این صنایع با صادرات قابل توجه خود نقش محوری در توسعه اقتصادی کشورها ایفاء می‌کنند.

وی در پایان بیان داشت: سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مسیر راه آینده اقتصاد کشور به شمار می آید. اقتصاد مقاومتی چارچوب اقتصادی برای کشور ترسیم می کند که در مواجه با شوک های داخلی و خارجی، توان مقابله را داشته باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.