سیروس محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در جشنواره امسال پروژه های علمی دانش آموزان مقطع ابتدایی گیلان جابربن حیان، 88 هزار و 517 دانش آموز با 17 هزار و 591 پروژه در قالب طبقه بندی، نمایش علمی (مدل، تحقیق، نمایش) ، طراحی و ساخت و آزمایش شرکت کردند که در نهایت 350 اثر به جشنواره استانی راه یافت.
وی اظهار داشت: در این جشنواره دانش آموزان شهری با 10 هزار و 894 پروژه، دانش آموزان روستایی با پنج هزار و 316 پروژه و دانش آموزان عشایری نیز با یک هزار و 382 پروژه تلاش های ارزشمند علمی خود را زیرنظر معلمان راهنمای پروژه ها در قالب یک تیم علمی اجرا کردند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان گیلان خاطرنشان کرد: جشنواره پروژه های علمی دانش آموزان مقطع ابتدایی جابر بن حیان در چهار سطح مدرسه، منطقه ، استانی و کشوری برگزار می شود.
وی اضافه کرد: در این جشنواره دانش آموزان دوره ابتدایی ضمن فراگیری آموزش پژوهش محور، به کسب مهارت های آموزشی و نگرشی در درس علوم و تقویت مهارت های زندگی در قالب کارگروهی، تقویت خودباوری و استعدادی فردی در ایجاد زمینه ای برای کارآفرینی و پرورش روحیه ایده پردازانه و خلاقانه بر اساس لذت بخش کردن فرآیند یادگیری در آموزش ابتدایی می پردازند.
محمدی با بیان اینکه آثار راه یافته به جشنواره استانی جابر بن حیان در گیلان پنجشنبه هفته جاری در قالب نمایشگاهی دو روزه به نمایش گذاشته می شود، تصریح کرد: در این نمایشگاه پنج دانش آموز مولف ابتدایی استان کتاب های خود را به نام یاوران زمین، زیرک، اسب فداکار، بی دندون، من با دیگران فرق دارم و کودکان آسمانی به نمایش می گذارند.
در سال تحصیلی گذشته بیش از 370 هزار دانش آموز در استان گیلان تحصیل کردند.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:کبیری
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.