به گزارش خبرنگار ایرنا یونس رنجکش روز دوشنبه در دیدار با کارکنان جهاد کشاورزی آستارا در فرمانداری این شهرستان افزود: آستارا به لحاظ برخورداری از موقعیت مرزی از ظرفیت صادرات حوزه کشاورزی برخوردار است و باید این ویژگی ممتاز تقویت شود.
وی با اشاره به اینکه کشاورزی در آستارا باید از حالت سنتی خود خارج شده و جنبه اقتصادی پیدا کند، اضافه کرد: باید از ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا با رویکرد تجارت دریا محور با راه اندازی صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی استفاده کرد.
رنجکش اظهار کرد: دولت از تولیدات محصولات کشاورزی با ارائه تسهیلات ارزان قیمت حمایت می کند و این حمایت ها می تواند انگیزه تولید را مضاعف کند.
مدیر جهاد کشاورزی آستارا نیز در این دیدار گفت: سال گذشته 238 هزار و 466 تن محصولات کشاورزی به ارزش 219 میلیون دلار و در پنج سال گذشته 14 میلیون و 162 هزار و 440 تن از آستارا به خارج از کشور صادر شده که این حجم صادرات در میان مرزهای شمال کشور بی نظیر است.
ایرج شیارکار افزود: در دولت یازدهم برای تکمیل طرح هایی نظیر کانال بتنی و بند انحرافی در اراضی کشاورزی و رودخانه های آستارا ، هشت میلیارد و 323 میلیون ریال اعتبار هزینه شد.
وی اضافه کرد: سال گذشته در آستارا 297 تن گوشت قرمز به ارزش 46 میلیارد ریال و یک هزار و 700 تن گوشت مرغ به ارزش 90 میلیارد ریال تولید و روانه بازار شد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و دارای هفت هزار و 500 هکتار اراضی کشاورزی و 6 هزار بهره بردار است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.