به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا، سید محمد احمدی در جلسه بررسی آسیب های اجتماعی در فرمانداری شهرستان لاهیجان بیان کرد: برای مقابله با آسیب های اجتماعی مجموعه مدیران باید در کنار هم باشند و با همکاری هم، راه حل های صحیح کاهش این آسیب ها را ارائه کنند.
وی خاطرنشان کرد: بیکاری ، اعتیاد و حجاب اولویت اول تا سوم شهرستان لاهیجان است و نباید صرفا به بیان و طرح مسئله پرداخت بلکه باید با ارائه راه حل ها در میدان عمل هم به مقابله و پیشگیری از آنها توجه کرد.
احمدی با اشاره به مشارکت بهزیستی، نیروی انتظامی، شبکه بهداشت، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه آزاد لاهیجان در تهیه اطلس آسیب های اجتماعی گفت: تاکنون قوه قهریه در زمینه ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی جواب نداده و بسیاری از آسیب های اجتماعی در جامعه نظیر سیگار کشیدن در فضاهای بسته و وسایل نقلیه عمومی که زمانی رایج بود، امروز به یک ضد ارزش تبدیل شده است.
در ادامه این مراسم همچنین محمدرضا قربانی معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار لاهیجان گفت: مقام معظم رهبری ، شورای اجتماعی و هیات دولت در سطح کلان کشور نسبت به آسیب های اجتماعی حساسیت دارند و مسایل اجتماعی با دیگر مسایل، دارای در هم تنیدگی است و به تنهایی و توسط یک نهاد رفع شدنی نیست.
وی یادآور شد: نظرگاه های متفاوتی در این زمینه وجود دارد و باید هر دستگاه از ماموریت های ذاتی خود غافل نشود چراکه حل مسایل اجتماعی نیازمند فهم مشترک است.
وی تصریح کرد: طلاق یک آسیب اجتماعی است که باید پرونده های طلاق در شهرستان که توسط دستگاه های قضایی رسیدگی می شود، آسیب شناسی و ریشه یابی شود تا بتوان به مقابله با این پدیده شتافت.
در این جلسه همچنین موضوعات آسیب های اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
شهرستان لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
خبرنگار: نظرپور **انتشاردهنده: کبیری
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.