معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی رشت ضمن توصیه به شهروندان گیلانی برای جدی گرفتن هشدارهای این سازمان گفت: پس از جمع آوری بخاری هادر فصل گرما تنها به بسته بودن شیر گاز اکتفا نکرده و حتما از درپوش مناسب برای بستن خروجی لوله گاز شهری استفاده کنند.

 به گزارش ایلنا از رشت، شهرام مومنی با توضیح بیشتر دراین باره گفت:همه ساله شاهد تکرار حوادث ناشی از انتشار و انفجار گاز ناشی از بی‌احتیاطی در نصب و یا به‌کارگیری از وسایل غیر اصولی و غیر استاندارد هستیم.

وی با اشاره به فرارسیدن فصل گرما و جمع شدن بخاری‌ها، افزود: یکی دیگر از علت‌های انتشار گاز و انفجار در منازل مسکونی و اماکن تجاری، نبود درپوش شیرهای گاز شهری بوده که به هر دلیلی بلا استفاده است.

معاون‌عملیات سازمان آتش‌نشانی با تاکید بر اینکه خسارات مالی و جانی ناشی از بی‌احتیاطی بسیار چشم‌گیر و جبران‌ناپذیر است، افزود: به شهروندان توصیه می‌شود پس از جمع‌آوری بخاری‌ها؛ تنها به بسته بودن شیر گاز اکتفا نکرده و حتما از درپوش مناسب برای بستن خروجی لوله گاز شهری استفاده کنند.

شهرام مومنی به حوادث ناشی از بی احتیاطی‌های پس از نقل و انتقالات اثاثیه منزل و... اشاره داشت و افزود: برخی از حوادث انتشار و انفجار گاز شهری پس از نقل و انتقالات صورت می گیرد که عموما بی احتیاطی و بی توجهی در نصب صحیح ادوات گاز سوز بواسطه خستگی‌های حاصله است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.