قاسم مصفا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برنامه های یادشده در قالب برنامه های عمومی و ویژه ارائه می شود.
وی اظهار کرد: برپایی 16 نمایشگاه قرآنی و برگزاری 60 محفل انس با قرآن در 16 شهرستان استان به همراه برگزاری 12 برنامه تواشیح در مساجد استان برخی از برنامه های عمومی یادشده است.
وی اضافه کرد: برگزاری 16 نشست علمی و تخصصی فرق و مذاهب در 16 شهرستان، اجرای تئاتر خیابانی در شهر رشت ، لنگرود، لاهیجان و آستانه اشرفیه ، اجرای برنامه شعرخوانی در 16 مسجد، تجلیل از 14 نفر شاخص قرآنی در عرصه فرهنگ وهنر، برگزاری 20 برنامه تفسیر و تدبر از دیگر برنامه های طرح ریزی شده است.
مصفا بیان کرد: اکران فیلم های قرآنی در رشت، تالش، فومن و ماسال،برگزاری مسابقات قرآن و نهج البلاغه در صدا و سیما و اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی استان، برگزاری سلسله برنامه های سی روز با قرآن برنامه های عمومی جشن رمضان در گیلان را تشکیل می دهند.
وی ادامه داد: همچنین،برگزاری مراسم مشق نور،برگزاری جلسات وحدت در مساجد اهل سنت،نمایشگاه بزرگ سبک زندگی در محوطه پیاده روی بزرگ رشت ، برپایی 10 مجلس کرسی تلاوت وحدت در پنج مسجد تالش و پنج مسجد رضوانشهر نیز برنامه های ویژه جشن یادشده را تشکیل می دهند.
سومین دوره برنامه ملی جشن رمضان به همت دفتر تبلیغ، ترویج و توسعه فعالیت های قرآن و عترت، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان های برگزیده کشور برگزار می شود.
خبرنگار : مرضیه ضامن ** انتشار : نصراله ابراهیمی
1881/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.