مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان گفت: طرح «تلاوت نور» هم اکنون در یک هزار و ۱۵۰ مسجد سراسر استان اجرا می‌شود که به صورت مستمر در مساجد گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا از رشت، حجت الاسلام سلیمان پورابراهیم، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با اشاره به اجرای طرح تلاوت نور در مساجد استان، گفت: طرح تلاوت نور یکی از موفق‌ترین طرح‌های قرآنی است که به منظور بسط و توسعه انس مردم با آیات نورانی قرآن کریم و بهره‌مندی از مفاهیم والای قرآنی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح به صورت روزانه در مساجد برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این طرح روزانه یک تا ۲صفحه از قرآن کریم بعد از نماز جماعت تلاوت شده و امام جماعت به ترجمه یا تفسیر آیات قرائت شده، می‌پردازد.

حجت الاسلام پورابراهیم ادامه داد: طرح «تلاوت نور» هم اکنون در یک هزار و ۱۵۰ مسجد سراسر استان اجرا می‌شود که به صورت مستمر در مساجد استان برگزار می‌شود.

وی از ساماندهی مساجد و مراکز مجری طرح تلاوت نور خبر داد و اظهار کرد: این مراکز شناسایی و در سایت عمران معنوی ثبت شدند که تاکنون بیش از هزار و ۵۰ مرکز مجری طرح در این سامانه ثبت شده است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه باید تمامی مراکز مجری طرح، دارای تابلوی تلاوت نور باشند، خاطرنشان کرد: تاکنون ۳۵۰ تابلوی تلاوت نور در مساجد استان نصب شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.