مراسم بهره‌برداری از طرح «هر روستا یک محصول، هر خانه یک کارخانه» با عنوان پرورش ماهیان خاویاری با حضور مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید کشور برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، مراسم بهره‌برداری از طرح «هر روستا یک محصول، هر خانه یک کارخانه» با عنوان پرورش ماهیان خاویاری با حضور مدیرکل شیلات، نیروی انتظامی و نظامی، اعضای شورای شهر، بخشدار، دهیاران و جمعی از مسئولان در روستای ویشکا واقع در بخش خشکبیجار شهرستان رشت برگزار شد.

روح الله زاده در این مراسم ضمن تقدیر از مدعوین به جهت حضور در این مراسم با اشاره به فرازی از سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: ما باید با معطوف کردن تلاش خود بتوانیم اقتصادی مقاوم داشته باشیم تا زمانی که با تکانه‌های خارجی مواجه می شویم کمتر آسیب ببینیم.

وی پیاده سازی اقتصاد مقاومتی را از جمله برنامه ها و فعالیت های تحت پیگیری دولت دانست و گفت: یکی از مواردی که مورد توجه ویژه دولت قرار گرفت شناسایی مزیت رقابتی مناطق به عنوان محوریت توسعه بوده است.

8c75b4e7-ed66-4678-b9e2-8568000816c4
روح الله زاده ماهیان خاویاری را مزیت رقابتی ایران دانست و افزود: این محصول به عنوان یک برند بین المللی شناخته شده است

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید کشور با بیان اینکه باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد گفت: در طی سالهای متمادی تلاش فراوانی برای شناساندن این محصول به عنوان برند به دنیا انجام شد.

با اشاره به کم شدن تولید این محصول در کشور و خارج شدن آن از چرخه محصولات استراتژیک کشور خارج شده است بیان داشت: باید تلاش کنیم تا به جایگاه قبلی خودمان در بازار بین المللی برسیم.

وی ضمن اعلام حمایت از پرورش دهندگان ماهیان خاویاری گفت: پرورش ماهی علی خاویاری به جهت منطبق بودن با مزیت رقابتی استان و به منظور رساندن این محصول به جایگاه واقعی آن، افزایش تولید و حفظ بازار در حوزه بین الملل از کارآفرینان این حوزه حمایت می شود.

روح الله زاده با تاکید بر لزوم توجه به بحث فرآوری این محصول خاطر نشان کرد: گیلان نیازمند ساخت یک مرکز تحقیقاتی و توسعه است.

وی تصریح کرد: ازضایعات ماهی می توان فراورده هایی که قابلیت ارزش افزوده بسیار بالایی دارند در حوزه های بهداشتی، درمانی و ... استفاده کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.