به گزارش خبرنگار ایرنا یونس رنجکش روز دوشنبه در جمع رئیسان و اعضای هیات های ورزشی آستارا در فرمانداری این شهرستان گفت: متاسفانه فصل مشترک دغدغه های هیات های ورزشی کمبود امکانات، نبود اعتبارات و حمایت نکردن مسئولان است.
وی با اشاره به اینکه مشکل اصلی در این زمینه نداشتن برنامه اقتصاد ورزش است، افزود: هیات های ورزشی به عنوان تشکل مردمی در کنار دولت در توسعه ورزش تلاش می کنند و فعالان این حوزه باید به پویایی فضای ورزش کمک کنند.
وی با اشاره به قانون واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی گفت: دولت بر اساس ماده 88، مدیریت سالن ها و اماکن ورزشی را به بخش خصوصی و هیات های ورزشی واگذار کرد تا درآمدهای حاصل از محل اجاره، عاید شهرستان شود.
رنجکش بیان کرد: هیات های ورزشی باید بر اساس امکانات محدود خود و بدون تکیه بر منابع مالی دولت، برنامه ریزی و تلاش کنند.
وی خواستار برنامه محور شدن مسئولان هیات های ورزشی شد و افزود: هر کدام از 35 هیات ورزشی فعال آستارا باید با تدوین تقویم ورزشی، برنامه های خوب و منسجمی اجرا کنند تا درآمد آنها فراهم شود.
رنجکش برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت دستگاه های دولتی را در برنامه های متنوع ورزشی ضروری خواند و اضافه کرد: زیر ساخت های ورزشی آستارا به خصوص در حوزه روستایی باید تقویت شود تا ورزش این شهرستان از حالت سکون خارج شود.
وی پیوند ورزش و گردشگری را در آستارا ضروری خواند و اظهار کرد: با فراهم شدن بستر توریسم ورزشی، شاهد سرمایه گذاری در این حوزه و تقویت بخش اقتصاد خواهیم بود.
وی اعتبارات دولت را محدود خواند و تصریح کرد: هیات های ورزشی با برگزاری مسابقات استانی و کشوری، با درآمدزایی می توانند به پویایی ورزش قهرمانی و فراگیر شدن نشاط اجتماعی کمک کنند.
فرماندار آستارا توجه بیشتر اداره ورزش و جوانان آستارا را به ارائه خدمات مطلوب به جامعه ورزشی خواستار شد و گفت: اداره ورزش و جوانان باید با محوریت هیات های ورزشی برنامه های مهم و تاثیرگذاری در حوزه ورزش اجرا کنند.
رنجکش با اشاره به روز 29 اردیبهشت ماه، خواستار مشارکت حداکثری ورزشکاران در دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا شد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است و سه هزار و 500 ورزشکار در قالب 35 هیات ورزشی در این شهرستان فعالیت می کنند.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.