علی یزدانی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی لاهیجان به خبرنگار ایرنا افزود: مفهوم پرداخت این تسهیلات به معنای تثبیت بخشی از اشتغال موجود و ایجاد اشتغال جدید است و افزایش ظرفیت های بخش تولید را در پی داشته است.
وی خاطرنشان کرد: ستاد اقتصادی مقاومتی کشور 45 برنامه به عهده وزارت صنعت ، معدن و تجارت گذاشته شده است که در حوزه صنعت شامل ارتقای کیفیت ، استانداردسازی ، تقویت زیرساخت ها و ایجاد خوشه صنعتی و نحوه استفاده از پساب های صنعتی و فاضلاب است که با همکاری معاونت ها و سازمان های وابسته به وزارتخانه انجام خواهد شد.
وی تاکید کرد: در سالی که سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغ می شود امیدواریم سال خوب و پرخیر و برکتی در بخش صنعت برای همه مردم ایران باشد.
معاون وزیر، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: همه مشکلات بنگاه های کوچک به تحریم ها بر نمی گردد بخشی از مشکلات و تعطیلی این واحدها به اختلاف شرکا ، مشکل نقدینگی و بخشی فروش و کیفیت تولید ارتباط دارد.
وی یادآورشد: تحریم ها موجب شده بود که این واحدها از نظر صادرات و بخشی بخاطر عدم ورود ماشین آلات برای نوسازی مشکل داشته باشند و برخی از واحدهایی که تعطیل شدند به دلیل کهنه شدن ماشین آلات آنان بود.
وی گفت: رونق اقتصادی براثر سیاست هایی که بعد از برجام اتفاق افتاد آغاز شده است و این روند ادامه دارد .
وی افزود: پس از برجام فقط در حوزه صنعت ، معدن بیش از پنج و نیم میلیارد دلار قرارداد سرمایه گذاری جدید با خارجی ها منعقد شده است.
علی یزدانی روز چهارشنبه از دو شهرک صنعتی تموشل و توستان لاهیجان و شهرک صنعتی سیاهکل و آستانه اشرفیه بازدید کرد و در نشستی با صاحبان صنایع و صنعتگران مشکلات این صنایع را بررسی کرد.
وی همچنین طی مراسمی کلنگ راه دسترسی شهرک صنعتی اصلی ( توستان) لاهیجان را بر زمین زد.
شهرک صنعتی لاهیجان در زمینی به مساحت 18 هکتار که 12 هکتار آن عرصه صنعتی محسوب است ساخته شده و برای این شهرک 41 منطقه استقرار صنعت در نظر گرفته شده است که پنج منطقه درحال ساخت است.
شهرستان لاهیجان دارای 168 هزار نفر جمعیت است و از دو بخش مرکزی و رودبنه تشکیل شده است.
این شهرستان از نظر صنایع غذایی و تولید کیک و کلوچه در کشور پیشتاز است.
خبرنگار: فرهاد نظرپور ** انتشار : نصراله ابراهیمی
6029/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.