جلسه مشاوره عمومی جهت معرفی طرح ساخت تصفیه خانه و شبکه جمع آوری فاضلاب و اجزای آن برای شهر لاهیجان به منظور بهره مندی از وام بانک سرمایه‌گذاری زیربنایی آسیا (Asian Infrastructure Investment Bank) روز دوشنبه با حضور کارشناسان و گروههای مردم نهاد در لاهیجان تشکیل و راهکارهای اجرایی این طرح مورد بررسی قرار گرفت.
در جلسه طرح مشاوره عمومی فاضلاب شهر لاهیجان فرماندار لاهیجان و معاون وی ، نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل ، مدیرعامل آب و فاضلاب گیلان و جمعی از مسوولان و کارشناسان آب و فاضلاب گیلان و نمایندگان شرکت های ذیربط و گروهای مردم نهاد حضور داشتند.
معاون اداره آب و فاضلاب شهرستان لاهیجان در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر لاهیجان از سال 1373 آغاز شده است و این طرح شامل تصفیه خانه فاضلاب با 144کیلومتر شبکه است که تاکنون 59 کیلومتر از آن اجرا شده است .
مصطفی مشفق افزود: قرار است بقیه این شبکه با جلب سرمایه گذاری از بانک زیرساخت آسیا بصورت وام به دولت جمهوری اسلامی اجرا شود که در این مرحله لازم بود که برای روند دریافت این تسهیلات برنامه های این بانک به اطلاع ذینفعان برسد.
وی اظهارداشت: به همین منظور همایش مشاوره امروز با حضور کارشناسان و مسوولان تشکیل و نسبت به معرفی آن اقدام شد.
وی با اشاره به اینکه این طرح در سال 2017 آغاز و تا چهار سال آینده به اتمام می رسد خاطرنشان کرد: کل طرح فاضلاب لاهیجان تاکنون 73 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است ولی پیشرفت شبکه آن 30 درصد است .
وی یادآورشد:با اجرای این طرح فاضلاب های شهر جمع آوری و به تصفیه خانه فاضلاب لاهیجان انتقال داده می شود.
شهر لاهیجان حدود یکصد هزار نفر جمعیت دارد که فاضلاب های آن به رودخانه ها هدایت می شوند.
کارشناسان این طرح را از نتایج مذاکرات برجام ارزیابی می کنند و معتقدند که بانک زیرساخت آسیایی در این شرایط حاضر به پرداخت وام برای فاضلاب شهر لاهیجان شده است.
خبرنگار: فرهاد نظرپور ** انتشار : نصراله ابراهیمی
6029/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.