محمد زمانی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر اضافه شدن آمبولانس ها 2 تحول دیگر یکی رایگان شدن زایمان های طبیعی در مراکز دولتی و بیمارستان این شهرستان و دیگری کاهش سهم پرداختی برای درمان بیماران در حوزه سلامت بود که با اجرای آن پرداختی روستاییان از 37 درصد به سه درصد و کسانی که دفترچه شهری دارند به 6 درصد کاهش یافت .
وی خاطر نشان کرد : ارائه خدمات درمانی در مناطق محروم از جمله اجرای طرح پزشک خانواده در سطح روستا و شهر سیاهکل به صورت ویژه انجام شد زیرا سیاهکل از جمله شهرهای مشمول جمعیت کمتر از 20 هزار بود که این طرح در آن اجرا شد.
وی گفت: اجرای طرح دندان پزشک خانواده یکی از اتفاقات بسیار خوبی بود که در مرکز شماره یک سیاهکل درحال خدمات رسانی است و در بخش دیلمان هم فعال است و برای گروه های هدف رایگان و سایر گروه ها با هزینه بسیار پایینی انجام می شود.
رییس شبکه بهداشت سیاهکل افزود: سلامتی نعمت بزرگی است که باید قدر آن را بدانیم برای همین منظور سازمان جهانی بهداشت هرسال در روز جهانی بهداشت یک شعار را مطرح می کند تا توجه دولت ها و مردم را به خود جلب کند و امسال برای کاهش بیماری ها به بعد سلامت روانی توجه کرده است .
وی با بیان اینکه امروزه بار اصلی بیماری های جامعه ما و حتی شهرستان سیاهکل بیماری های غیر واگیر از جمله سکته های قلبی ، مغزی ،سرطان ، فشارخون و دیابت است گفت : باتوجه به ماشینی شدن زندگی ، افزایش استرس و افزایش مصرف غذاهای فست فود این نوع بیماری ها نسل جوان را هم درگیر کرده است.
محمد زمانی یادآوشد: آمارها نشان می دهد که حدود 90 درصد از مرگ و میر ها در جامعه ی ما بر اثر بیماری های غیر واگیر است البته تصادفات را هم در رده بیماری های غیر واگیر قرار داده اند که حدود 14 درصد از مرگ و میر ها را شامل می شود .
وی تصریح کرد: 76 درصد از مرگ و میرهای غیر از تصادفات مربوط به بیماری های غیر واگیر است که در این میان از این 76 درصد فقط 46 درصد مربوط به بیماری های قلبی است.
وی مبارزه با بیماری های غیر واگیر را افزایش تحرکات بدنی ، ورزش و کنار گذاشتن عادت های غذایی نادرست و برگشت به مصرف غذاهای سنتی دانست.
شهرستان سیاهکل با 50 هزار نفر جمعیت در 40 کیلومتری مرکز استان گیلان شهر رشت قرار دارد و از 2 بخش مرکزی و دیلمان تشکیل شده است.
فاصله 45کیلومتری بخش دیلمان با شهر سیاهکل ایجاب می کند که امکانات بهداشتی و اولیه این بخش محروم افزایش یابد که هم اکنون در این بخش یک مرکز درمانی وجود دارد.
خبرنگار: حاجی پور ** انتشار : نصراله ابراهیمی
6029/7297/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.