به گزارش خبرنگار ایرنا معصومه ابتکار روز یکشنبه در پیام ویدئویی خود در آغاز اجلاس منطقه ای کنوانسیون تهران در بندرانزلی اظهار کرد: اجرایی شدن پروتکل آکتائو به عنوان یکی از مهمترین گام ها در جهت افزایش آمادگی ، واکنش ، مقابله با آلودگی ها و سوانح نفتی به شمار می رود.
وی افزود: متاسفانه گزارش هایی مبنی بر وجود آلودگی های نفتی وجود دارد که امیدواریم با تدوین این پروتکل ، مقابله با اینگونه موارد هرچه زودتر محقق شود.
ابتکار تاکید کرد: باید تمام کسانی که برای حفظ محیط زیست دریای خزر دغدغه دارند، در این زمینه تلاش می‌کنند.
وی با اشاره به اهمیت کیفیت آب‌های داخلی گفت: کشورهای حاشیه دریای خزر علاوه بر جبران تاخیرهای زیست‌ محیطی، باید تبادل اطلاعات و ارزیابی شرایط و پایش محیط زیست دریای خزر را در جهت افزایش آمادگی کامل برای حفاظت از محیط زیست دریای خزر در دستور کار قرار دهند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، نخستین اجلاس منطقه ای کنوانسیون تهران پس از لازم الاجرا شدن آن و با هدف اجرایی شدن پروتکل آمادگی، واکنش و همکاری منطقه ای در مقابله با سوانح آلودگی نفتی با عنوان پروتکل آکتائو و کارگروه پایش و ارزیابی محیط زیست دریایی و همچنین بررسی پیش نویس پروتکل پایش، ارزیابی، دستیابی و تبادل اطلاعات با شعار خزر پاک و ایمن در گرو تعامل منطقه ای ، در بندرانزلی آغاز شده و به مدت چهار روز ادامه دارد.
کنوانسیون تهران در راستای مقابله با آلودگی های زیست محیطی و حفاظت از محیط زیست دریای خزر در سال 2003 میلادی به امضای پنج کشور ایران، جمهوری آذربایجان، قزاقستان ، روسیه و ترکمنستان رسیده است.
خبرنگار: رضا اکبری ** انتشاردهنده: کبیری
7471/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.