به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، فیروز فاضلی ظهر امروز در نشست خبری در رشت، اظهار داشت: با حمایت‌های انجام شده و روند رشد فعالیت ناشران گیلانی در سال گذشته، برای سومین سال پیاپی رکورد ثبت شده در حوزه عناوین کتاب‌های منتشر شده در استان شکسته شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تصریح کرد: 760 عنوان کتاب توسط 45 ناشر گیلانی در سال 95 منتشر شد که نسبت به سال قبل از آن که 670 عنوان بود از رشد 11.8 درصدی برخوردار است.

فاضلی با اشاره به رونق چاپ کتاب در استان گیلان، گفت: شمارگان کتاب‌های چاپ شده سال گذشته در گیلان برابر با یک میلیون و 690 هزار نسخه بود که در مقایسه با سال 94 با رشد 21.3 درصدی روبه‌رو شد.

فاضلی ابراز داشت: در کتاب‌های منتشره سال 95 در گیلان، 713 عنوان کتاب تألیفی، 47 عنوان ترجمه، 514 عنوان چاپ اول و 246 عنوان چاپ مجدد بوده است.

ثبت رکورد جدید در حوزه چاپ کتاب کودک و نوجوان در گیلان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان اعلام کرد: در مدت مذکور، 247 عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان در گیلان چاپ و منتشر شده است که از این نظر رکورد جدیدی در تاریخ نشر استان به‌شمار می‌رود.

وی با اشاره به حمایت همه جانبه این اداره کل از ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، گفت: در سال گذشته 77 نمایشگاه کتاب در سطح استان برگزار شد که دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان با بازدید 114 هزار نفر و فروش 24 میلیارد ریالی کتاب به عنوان بزرگترین رخداد فرهنگی استان در سال 95 بوده است.

فاضلی با بیان اینکه گیلان جزء استان‌های برتر کشور در انتشار کتاب از ابتدا تا انتهاست، خاطرنشان کرد: تمام مراحل انتشار کتاب در گیلان انجام می‌شود.

به گزارش تسنیم، 145 ناشر دارای مجوز فعالیت در استان گیلان هستند که از این تعداد 116 ناشر در مرکز استان و مابقی در شهرستان‌ها فعالیت دارند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 614872
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.