علی رضا بهارمست روز شنبه به مناسبت فرارسیدن روز طبیعت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: ایرنا با این پویش و تولید خبرهای مختلف در فرهنگ سازی و توجه همگان برای حفظ محیط زیست نقش آفرینی می کند.
وی با تاکید بر ضرورت توجه همه مردم برای حراست و حفاظت از محیط زیست، اظهار کرد: اگر به زباله نه بگوییم، نازیبایی های کمتری در سطح خیابان ها و محیط زیست خواهیم دید.
معاون خدمات شهری شهرداری کلانشهر رشت با اشاره به مشاهده زباله ها در رودخانه ها و فضای سبز خاطر نشان کرد: تک تک ما بایستی به محیط زیست خود اهمیت بدهیم و احساس مسوولیت کنیم و زباله ها را رها نکنیم.
وی بیان داشت: همه ما اگر شهرمان را خانه خودمان بدانیم ، یقینا شاهد زباله ها در طبیعت نخواهیم بود، بنابراین شعار شهر ما خانه ما بایستی همیشه مورد توجه قرار گیرد.
وی در ادامه سخنان خود از اقدامات انجام شده شهرداری رشت در قبل از تحویل سال برای حضور گردشگران و مسافران در این کلانشهر اشاره و یادآور شد: پارک های سطح شهر نیز در روز طبیعت آماده حضور گرم مردم است.
معاون خدمات شهری شهرداری کلانشهر رشت بیان داشت: حدود یک هزار پاکبان در سطح پنج منطقه شهردای رشت در روز طبیعت همانند سایر روزها آماده باش هستند.
وی از مردم نیز خواست تا در این روز در حفظ پارک ها و محیط زیست کوشا باشند و زباله ها را در این فضاها رها نکنند.
در زمان حاضر کلانشهر رشت دارای 154 هکتار فضای سبز است که از این مساحت حدود 68 هکتار مربوط به پارک ها و بقیه درختکاری ها و فضای سبز موجود در بلوارها، میادین و لچکی ها اختصاص دارد.
شهرداری رشت دارای پنج منطقه است، این کلانشهر، حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت دارد که به طور متوسط ، این تعداد در طول روز به بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:نصراله ابراهیمی
7286/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.