به گزارش خبرنگار ایرنا مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان شامگاه شنبه در این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به نهادینه شدن ساعت زمین در آخرین شنبه ماه مارس میلادی در سراسر دنیا ، خاموشی مراکز صنعتی و حتی منازل مسکونی به مدت یک ساعت مشخص و به صورت همزمان در دنیا انجام می شود.
حسین چراغی افزود: اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان نیز برای احترام گذاشتن به این مهم و همگام با سراسر دنیا و برخی شهرهای بزرگ کشور از ساعت 20 و 30 الی 21 و 30 بندرگاه را به حالت خاموشی قرار داد تا به سهم خود به دنیا اعلام کند که زمین و انرژی موجود در آن برایمان با ارزش است و باید قدر این داشته ها را دانست .
وی با بیان اینکه اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان همواره در حفظ منابع انرژی سهیم بوده، تصریح کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان به عنوان یک صنعت بزرگ به دنبال ایجاد بندر سبز در راستای حفظ انرژی و مقابله با آلودگی بوده و درتلاش برای تحقق این امر مهم است.
چراغی اظهار امیدواری کرد که مردم در اجرای این امر مهم، بیش از پیش کوشا بوده و بدانند انرژی های با ارزش موجود در زمین باید برای نسل های آینده حفظ شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، ساعت زمین یک رویداد جهانی سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت است و در آخرین شنبه ماه مارس هر سال برگزار می شود.
امسال شماری از مردم ایران نیز همزمان با تمام جهانیان یک ساعت سیستم روشنایی خود را خاموش کردند تا به مصرف انرژی در جهان کمک کنند. مردم جهان در این شب با خاموش کردن چراغ ها و سایر دستگاه های الکتریکی غیر ضروری خود به مدت یک ساعت، برای آگاهی درباره تغییرات آب و هوایی و نیاز به مصرف محتاطانه انرژی در جهان، کمک می کنند.
این رویداد برای نخستین بار در سیدنی استرالیا برگزار شد و بیش از دو میلیون نفر در آن شرکت کردند، به دنبال این حرکت شهرهای دیگر دنیا به این رویداد پیوستند و در روز 23 مارس سال 2008 این رویداد به ثبت جهانی رسید.
بندرانزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
خبرنگار: رضا اکبری ** انتشاردهنده: کبیری
7471/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.