رضا علیزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، با تقدیر از فعالیت های انجام شده از سوی کارکنان یگان حفاظت این اداره کل و کیفیت خدمات این حوزه، کسب عنوان برتر یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان را مهر تاییدی بر این ادعا دانست.
وی یگان حفاظت را بازوان حمایتی این اداره کل توصیف کرد و افزود: امنیت افزایی در امر گردشگری ، حفاظت از بناهای تاریخی و توسعه صنعت گردشگری را در پی دارد.
علیزاده بر لزوم تقویت قوا و بهره گیری از مشارکت اجتماعی تاکید کرد و با اشاره به اینکه یگان حفاظت این اداره کل نقش مهمی در تأمین امنیت و حفاظت از آثار باستانی و تاریخی این استان دارد، خواستار جدیت بیشتر در وظایف محوله و تکریم ارباب رجوع شد.
وی با اشاره به این موضوع که فضای نا امنی در استان برای حفاران غیر مجاز ایجادشده، فضای گردشگری گیلان را امن توصیف کرد و این موضوع را موهبتی در اثر تلاش جمعی مردم و مسئولان دانست.
وی ادامه داد: به جز حرکت های سلبی، مشارکت مدنی و اجتماعی در راستای حراست از بناها و میراث فرهنگی و تاریخی می بایست تقویت شود و ارتقاء آگاهی بخشی در این زمینه، در آستانه نوروز 96 می بایست مورد اهتمام قرار گیرد.
یک هزار و 50 اثر تاریخی در استان گیلان به ثبت رسیده است.
خبرنگار: مرضیه ضامن ** انتشاردهنده: کبیری
1881 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.