به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان شامگاه دوشنبه در همایش فاطمیون آستارا در مسجد فاطمه زهرا (س) این شهرستان گفت: حضرت زهرا (س) از همه نظر بهترین الگوی بانوان مسلمان است و ترویج فرهنگ عفت و حیای فاطمی برای هدایت جامعه ضروری است.
حجت الاسلام جمال یاری با اشاره به اینکه حضرت فاطمه (س) برای مسلمانان افتخار بزرگی است، اضافه کرد: با توجه به شرایط امروزی جوامع اسلامی، نیاز به فرهنگ فاطمی، علوی و رضوی بیش از هر زمان دیگر احساس می شود.
یاری با اشاره به اینکه اقدامات حضرت فاطمه (س) در دفاع از حق ولایت حضرت علی(ع) بر هیچ کس پوشیده نیست، افزود: آن بانوی بزرگوار عنایت ویژه ای به مساله امامت و ولایت امام علی(ع) داشت و آن را به عنوان وظیفه اجتماعی قلمداد می کرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به نقش حضرت فاطمه زهرا(س) در جامعه اسلامی، خاطرنشان کرد: آن بانوی بزرگوار در برابر مسائل جامعه اسلامی بی تفاوت نبود و در صحنه‌های اجتماعی و دفاع از امام زمان خود حاضر بود.
وی با اشاره به اینکه برای درک شخصیت حضرت فاطمه (س) باید به قرآن کریم و احادیث ائمه اطهار (ع) مراجعه کرد، گفت: حقیقت نورانی حضرت زهرا (س) باید از دو بعد تبارشناسی و شناخت حقیقت وی ‌بررسی و برای نسل امروز تبیین شود.
حجت‌الاسلام ابراهیم حاتمی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آستارا نیز در این همایش، زندگی حضرت زهرا(س) را سرشار از نور و معنویت عنوان و خاطرنشان کرد: ایمان، عبادت، انس با قرآن، صبر برابر سختی‌ها و رعایت حجاب و عفاف قطره ای از دریای شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) است.
مداحی و ذکر مصیبت به مناسبت ایام شهادت زهرا (س) از بخش های دیگر این همایش معنوی بود.
از 23 بهمن تا 12 اسفندماه ایام فاطمیه است.
شهرستان آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.