فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان از وقوع آتش سوزی در 130 هکتار از اراضی جنگلی این استان خبر داد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان، مساحت جنگلی درگیر با حریق را ۱۳۰ هکتار دانست و یادآور شد: هیچگونه خسارت جدی به جنگل ها وارد نشده و آتش سوزی سطحی بوده است.

به گزارش جماران، سرهنگ محمد قربانی لرد در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اطفای کامل حریق در سطح عرصه های جنگلی استان گیلان، اظهار کرد: از شنبه تا روز گذشته شاهد وزش باد گرم شدید در سطح استان بودیم و لذا ۱۰ شهرستان درگیر آتش سوزی جنگل ها شدند.

وی شهرستان های سیاهکل، رودبار، لاهیجان، شفت، آستارا، ماسال، رودسر، تالش، لنگرود و رشت را درگیر آتش سوزی دانست و افزود: در مجموع چهار روز گذشته ۳۲ فقره حریق در جنگل های گیلان اتفاق افتاده که خوشبختانه کاملا اطفا شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، مساحت جنگلی درگیر با حریق را ۱۳۰ هکتار دانست و یادآور شد: هیچگونه خسارت جدی به جنگل ها وارد نشده و آتش سوزی سطحی بوده است؛ البته در حال حاضر درختان پوسیده و کنده های افتاده در کف مناطق درگیر با آتش در حال سوختن هستند و دود ایجاد شده است که جای نگرانی نیست.

قربانی لرد، با بیان اینکه در مجموع طی آذر امسال ۷۷ فقره آتش سوزی در عرصه های جنگلی داشتیم، اضافه کرد: این آتش سوزی ها ۱۷۷ هکتار از جنگل ها را درگیر کرده است، اما آسیب جدی نداشتیم.

وی با اشاره به آماده باش صد درصدی یگان حفاظت و پرسنل منابع طبیعی گیلان از ابتدای هفته تاکنون، گفت: طی ۷۲ ساعت گذشته کلیه نیروهای حفاظتی و بسیجی و امدادی و مردمی در عرصه ها حضور داشتند و اجازه گسترش آتش را ندادند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان، از پای کار بودن صد درصدی امکانات و تجهیزات اطفای حریق در سطح استان خبر داد و اضافه کرد: متاسفانه سهل انگاری مردم موجب شده در چنین ایامی شاهد گسترش آتش سوزی باشیم.

قربانی لرد، با بیان اینکه نیروهای حفاظتی در حال لکه گیری هستند و در حال حاضر حریق جدیدی نداریم، یادآور شد: اگرچه به صورت موردی با حریق های عمدی مواجه هستیم، اما همین سهل انگاری مردم در روشن کردن آتش در دل جنگل ها و اطفای ناقص آن با وجود وزش باد شدید، نوعی عمد محسوب می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.