به گزارش خبرنگار مهر، حبیب جهانساز شامگاه شنبه در گفتگویی با اشاره به آغاز چین برگ سبز چای از باغات شمال کشور، اظهار کرد: از ۱۰ اردیبهشت تاکنون ۱۳۳ تن برگ سبز چای از باغات استان گیلان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه ارزش برگ‌های چیده شده ۶۱۵ میلیون تومان است، افزود: این برگ‌ها از باغات چای سیاهکل، املش، فومن، رودسر، لاهیجان، لنگرود خریداری شده و خرید از باغات سایر شهرستان‌های استان گیلان نیز در روزهای آینده انجام خواهد شد.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اعلام قیمت تضمینی خرید برگ سبز چای برای برگ‌های درجه یک و دو، گفت: در حال حاضر کارخانجات چای بالاتر از قیمت تعیین شده یعنی ۴ هزار و ۶۰۰ تومان برای برگ‌های درجه یک و ۳ هزار و ۳۰۰ تومان برای برگ‌های درجه دو از چایکاران خریداری می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۷۵ درصد مبلغ خریداری شده برگ‌های سبز جای سهم کارخانجات و ۲۵ درصد نیز سهم دولت است، تصریح کرد: با توجه به شرایط پیش بینی می‌شود امسال شاهد برداشت ۱۳۵ هزار تن برگ سبز چای از باغات شمال کشور باشیم.

جهانساز با اشاره به اینکه ۲۵ هزار هکتار باغ چای در استان‌های گیلان و مازندران وجود دارد، ادامه داد: سال گذشته ۱۲۵ هزار تن برگ سبز چای از چایکاران شمال کشور خریداری شده که از این میزان ۲۸ هزار و ۵۰۰ تن چای خشک تولید شده است.

وی با بیان اینکه ۱۸۰ کارخانه چایسازی در استان‌های شمالی وجود دارد، گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۱۶۱ کارخانه برای خرید برگ‌های سبز چای با سازمان قرار داد امضا کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.