به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع صبح شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش با محوریت تجلیل از معلمان نمونه در سالن الغدیر استانداری گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و روز معلم را به همه فعالان این عرصه تبریک و معلمی را شغل انبیا دانست.

وی با اشاره به نقش مهم معلمان در تربیت نسل آینده ساز ایران اسلامی، افزود: با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از کسب و کارها به ویژه مدارس، معلمان نیز همانند کادر درمان در حوزه آموزش و پرورش فرزندان این سرزمین جهاد کرده اند.

استاندار گیلان با بیان اینکه بسیاری از معلمان با بهره گیری از فضای مجازی قبل از راه اندازی شبکه «شاد» در راستای ادامه آموزش‌ها به دانش آموزان اقدام کرده بودند، گفت: عملکرد این معلمان قابل تقدیر است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه معلمان سرمایه‌های انسانی این کشور و آموزش و پرورش هستند، تصریح کرد: با تعطیلی مدارس آموزش‌ها تعطیلی نشد و معلمان با احساس تکلیف انسانی و اعتقادی به آموزش دانش آموزان پرداخته اند.

زارع تأکید کرد: تربیت نسل جوان و آینده ساز جامعه ایران اسلامی امری خطیر است که بر عهده آموزش و پرورش به ویژه معلمان بوده و نقش مهمی در توسعه کشور دارد.

وی با اشاره به اعتماد عمومی بالا به معلمان و احترام مردم به این قشر زحمتکش، ادامه داد: این نشان دهنده این است که معلمان سرمایه‌های اجتماعی هستند و باید به آنها توجه ویژه شده و از آنها برای توسعه کشور بهره برداری شود.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه به توسعه علمی همگام با توسعه در بخش‌های دیگر کشور، اظهار کرد: به هر میزانی که در حوزه آموزش و پرورش هزینه شود برای آینده کشور و پرورش استعدادهای خلاق و پیشبرد امور توسعه‌ای سرمایه‌گذاری شده است.

وی افزود: امروز عصر دانایی است و لازم است که فرزندان ایران اسلامی با آخرین تغییرات سریع تکنولوژی در سطح جهان آشنا شده و مهارت‌های لازم برای بهره گیری از آنها را بیاموزند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.