ارسلان زارع روز چهارشنبه در جلسه  شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با تکریم هفته سلامت اظهار داشت: دفاع مقدس همواره در اذهان مظهر تدبیر ، مقاومت و حکمت بوده و در دوران کنونی می طلبد فراتر از حاکمیت با روحیات حماسه و از خود گذشتگی بیش از پیش در سنگرهای فرهنگی و اقتصادی ظاهر و ارزش های انقلابی و اسلامی دفاع کنیم.

وی با اشاره به فضای همدلی ایجاد شده در کشور در زمان شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی افزود: در چند ماه اخیر فضایی در کشور حاکم شد که برکاتش در دراز مدت ادامه خواهد داشت؛ ضمن آنکه در دهه ۷۰ نیز جانفشانی های در دفاع از حرمین را دیده ایم .

وی خاطر نشان کرد: دستاوردهای شگرف اسلامی در عرصه های مختلف علیرغم تحریم های ظالمانه و غیر اخلاقی استکبار جهانی مرهون رشادت ها و همت جوانان و مردان  بی ادعای خداست.

زارع خاطر نشان کرد: امروز نیز رشادت های کادر درمانی  و همدلی و انسجام  بین دولتمردان  و اقشار مختلف مردم یاد و خاطره دفاع مقدس و جانفشانی ها و ایثارگرای رزمندگان اسلام را تداعی کرد که برکات آن همدلی ، همراهی  وفاق و انسجام ملی بود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه ترویج هر چه بیشتر و پرشورتر ارزش های انقلابی و اسلامی و ایثار و شهادت در جامعه مورد تاکید رئیس جمهوری است، اظهار کرد: باید بتوانیم برای نیل به این مهم و تبیین هر چه بهتر و بیشتر آرمان های دفاع مقدس و ارزش های والای دینی از ظرفیت فضای مجازی استفاده کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آثار و سندهایی که  از خانواده شهدا و ایثارگران برای نمایش عموم و در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گرفته می شود، تصریح کرد: باید تلاش کنیم اسناد را شناسایی و در جمع آوری و نگهداری مدارک دقت لازم انجام شود.

وی  با تاکید بر ضرورت تسریع در احداث موزه دفاع مقدس  اضافه کرد: احداث موزه دفاع مقدس  محل مناسبی برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است و  نه تنها مورد استفاده عموم مردم گیلان  قرار خواهد گرفت بلکه  مورد توجه  گردشگران نیز خواهد بود.

 زارع تاکید کرد: باید از ظرفیت های مردمی و خیران برای احداث موزه دفاع مقدس هر چه بیشتر استفاده کرد؛ ضمن آنکه برای دانشنامه دفاع مقدس نیز می توانیم از بودجه پژوهشی دستگاهها بهره مند شویم.

 گیلان بیش از هشت هزار شهید و 22 هزار جانباز تقدیم میهن اسلامی کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.