به گزارش خبرنگار مهر، پریسا کرمی پیش از ظهر چهارشنبه در بازدید از روند اجرای پروژه کتابخانه مرکزی شهر رشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه شاهد روند خوب اجرای این پروژه از سال گذشته تاکنون هستیم.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۴۷ درصدی این پروژه در سال ۹۷، افزود: خوشبختانه با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده در سال گذشته در حال حاضر این پروژه از پیشرفت ۶۰ درصدی برخوردار است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان در ادامه به افق روشن تکمیل و بهره برداری از این پروژه در سال جاری بعد از ۱۶ سال انتظار علاقه مندان به کتاب اشاره کرد و گفت: این کتابخانه بزرگ و منحصر به فرد است و در طراحی آن از عنصر کتاب استفاده شده است.

وی با بیان اینکه کتابخانه مرکزی رشت در ۶ طبقه با مساحت ۸ هزار و ۱۵۳ متر مربع در حال ساخت است، افزود: در این مرکز بخش‌های متعددی چون سالن آمفی تئاتر، مخزن کتاب، سالن‌های مطالعه مجزا ویژه آقایان و خانم‌ها، سالن جلسات، بخش ویژه گویا و بریل، بخش کتب مرجع، بخش امانت، بخش ویژه و مستقل کودک، بخش ویژه مطالعه محققین، بخش اداری کتابخانه و مرمت و آماده سازی کتاب پیش بینی شده است.

کرمی ادامه داد: تاکنون برای ساخت این کتابخانه ۸۲ میلیارد ریال هزینه شده است.

گفتنی است استان گیلان دارای ۱۰۰ باب کتابخانه شامل ۸۳ باب کتابخانه نهادی، ۱۶ باب کتابخانه مشارکتی و یک باب کتابخانه مستقل است که بیش از ۶۵ هزار نفر عضو این کتابخانه ها هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.