احمد پادیاب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : کشت قلمه های نیشکر امسال تا اردیبهشت ماه در سط ۲۲ هکتار از مزارع شهرستان صومعه سرا انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه نیشکر کاران شهرستان در سال گذشته ۲۵تن شکر سیاه تولید کردند، افزود : ارزش تقریبی شکر سیاه تولیدی و فرآورده های حاصل از آن که روانه بازار شد ، رقمی معادل ۸ میلیارد ریال بود.
وی افزود : کشاورزان روستاهای قاضده، کلسر ،میانده سنگجوب ،شکرباغان و.. با ترویج و کشت این محصول ارگانیک ، این شهرستان را به قطب تولید نیشکر تبدیل کرده اند.
کشت قلمه های نیشکر در استان گیلان بویژه شهرستان صومعه سرا در ماههای فروردین و اردیبهشت انجام و در پایان پاییز و اوایل زمستان برداشت می شود
بیش از ۱۳۰ سال است که نیشکرکاری ونیشکرپزی در این شهرستان مرسوم است و در مراحل کاشت ، داشت و برداشت نیشکر از هیچ کود و سم شیمیایی استفاده نمی شود.

این محصول ، کاملا ارگانیک و دارای خواص طبی است، بازار پسندی خوبی دارد و به عنوان سوغات محلی این شهرستان شناخته می شود که در صورت ورود صنایع تبدیلی و بسته بندی می تواند در صنایع شیرینی پزی و درمانی کاربرد زیادی داشته باشد.
شهرستان صومعه سرا با حدود ۱۳۰هزار نفر جمعیت و سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است و یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی چون برنج ،صنوبر ،ماهیان پرورشی ،پاچ باقلا ،نیشکر کدو و هندوانه می باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.