سجاد موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اعتبار ساخت ۵۵ میلیارد و ۶۹۱ میلیون و ۶۶۲ هزار ریالی این ۴ مدرسه، اظهار کرد: مدارس ابتدایی روستاهای تله خان و شیری حیاطی آستارا به صورت کانکس بود اما مدارس در حال ساخت و به جای کانکس، دارای ۲ کلاس، سرویس بهداشتی و دفتر مدیریت خواهند بود.

وی با بیان اینکه دو مدرسه ۲ و ۳ کلاسه ابتدایی و دبیرستان دوره اول نیز در روستای سیبلی شهرستان آستارا ساخته می‌شود و حدود ۱۵۰ دانش آموز در سه روستای یاد شده به تحصیل علم مشغول هستند، افزود: سالن ورزشی مدرسه لطف‌اللهی لوندویل آستارا با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد و ۸۴۴ میلیون ریال تا پایان سال جاری تکمیل و کارگاه مکانیک و برق هنرستان شهید حاجی عباسی آستارا با پنج میلیارد و ۶۶۱ میلیون ریال مقاوم سازی خواهد شد.

موسوی با اشاره به اینکه در شهرستان مرزی آستارا ۱۸ هزار دانش آموز در ۱۵۰ مدرسه به تحصیل علم مشغول هستند، گفت: در ایام تعطیلات نوروز و همچنین تعطیلات کرونایی، معلمان مدارس آستارا بیکار ننشسته و به آموزش در فضای مجازی اقدام کرده اند.

رئیس آموزش و پرورش آستارا از ضدعفونی و گندزدایی ۱۵۰ مدرسه این شهرستان برای مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داد و اظهار کرد: ۲۱۰ نفر از کارکنان آموزش و پرورش، مدیران و دبیران آستارا در ضدعفونی مدارس مشارکت کردند و تمامی کلاس‌ها، دفترهای اداری، خوابگاه‌ها، سالن‌های غذاخوری، کتابخانه ها، سالن‌های ورزشی، سرویس‌های بهداشتی و آبخوری‌های مدارس نیز ضدعفونی شد.

موسوی، افزود: اعتبار خرید مواد ضدعفونی کننده از سرانه مالی هر واحد آموزشی تأمین و بیش از ۱۴ میلیون ریال برای ضدعفونی و گندزدایی مدارس هزینه شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.