این مجمع با ارسال نامه ای خطاب به ریاست مجلس شورای اسلامی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با توجه به شرایط اضطراری گیلان خواستار اقدام فوری ستاد ملی مقابله با کرونا دراین زمینه شدند.

اعضای مجمع در این نامه درخواست های خود را در قالب 16 بند ارائه کرده و عنوان کردند بخشی از تقاضاها خارج از اختیارات استان و نیازمند مصوبه ستاد ملی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا است که انتظار است با توجه به شرایط خاص استان به وفوریت مورد توجه قرار گیرد.

 در این نامه تصریح شده است : یکی از عوامل گسترش این ویروس حضور مردم در بیرون از منزل، اماکن تجمعی است که در این راستا تقاضا ویژه برای تعطیلی ادارات کل استان و شرکت ها بمدت دو هفته بدلیل افزایش حلقه اتصال این ویروس را داریم.

قرنطینه کردن ورودیهای استان گیلان و محدودیت شدید ترافیکی و عدم پذیرش هرگونه مسافربه عنوان یکی از تقاضاهای ویژه مهم مردم، پزشکان، مسئولین گیلان در این نامه طرح شده است.

در بندی دیگر از نامه هم عنوان شده است :برخی از پزشکان و پرستاران ترک کار کردند، در برخی از شهرستانها حتی یک پزشک وجود ندارد که باید بررسی و مورد توجه قرار گیرد ضمن آنکه نیاز فوری شدیدی به لوازم حفاظت شخصی برای کادر درمانی و خدماتی بیمارستانها در استان وجود دارد.

 تقاضای ماسک n95  ،دستکش برای بیمارستانها و داروخانه ها، نیاز به استقرار بیمارستان سیار و امکانات و تجهیزات نیروی انسانی، تقاضای تصمیم گیری جدی در خصوص چگونگی ساعات کار اصناف، فروشگاهها ،اختصاص رقمی به عنوان پاداش به مستمری بگیران و تعیین بندی به عنوان یارانه کرونا برای افراد بی بضاعت استان گیلان از جمله درخواست های مجمع نمایندگان استان است.

از دیگر موارد ذکر شده در این نامه توجه ویژه و تدابیر لازم برای ذخیره آذوقه مردم در طی ماههای آینده، تشکیل میز بحران برای استان گیلان در وزارت بهداشت و مشخص شدن یکی از معاونین وزیر بهداشت جهت پاسخگویی و پیگیری ویژه، تعیین تکلیف نیروهای تبصره ای و کادر درمانی پرستاران، خدماتی، شرکتی بیمارستانها جهت افزایش انگیزه کار است.

 همچنین توجه به بیمارستانهای خصوصی برای استفاده از امکانات و نیروی انسانی و تجهیز نهایی بیمارستانهای لاهیجان-تالش و لنگرود برای پذیرش بیماران، استفاده از نیروهای انتظامی و حراستی جهت جلوگیری از ورود همراهان بیمار به بیمارستان و تکمیل و تجهیزبیمارستان سایت لاکان بصورت فوری به عنوان تقاضاها و نیازهای فوری استان مطرح شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.