به گزارش خبرگزاری مهر، ارسلان زارع در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا با اشاره به اینکه یکی از راه‌های مؤثر مقابله با این ویروس، تکریم حقوق شهروندان و مهرورزی به یکدیگر با رعایت حقوق انسانی است، گفت: در رعایت حقوق شهروندی و انسانی باید همه با یکدیگر مشارکت و همکاری کنیم و نباید با خروج از منزل بستر انتقال این ویروس را فراهم سازیم.

وی با قدردانی از کادر درمانی، پزشکان، پرستاران و نیروهای خدماتی و اداری بخش دولتی و خصوصی، گفت: طرح ملی مبارزه با بیماری کرونا در گیلان با همکاری دو هزار بهورز، بسیجیان و مراقبان سلامت با روش‌های حضوری و غیرحضوری آغاز شده که انتظار داریم با اطلاع رسانی مناسب، همه مردم همکاری لازم را داشته باشند.

زارع گفت: قبل از ابلاغ طرح ملی مبارزه با کرونا تمهیدات و پیش بینی‌ها توسط سپاه و دانشگاه علوم پزشکی اندیشیده شده بود که امیدواریم در اجرای این طرح جز استان‌های پیشرو باشیم.

وی افزود: این طرح در شناسایی بیماری مؤثر بوده و در برنامه ریزی درمان آن بسیار کمک می‌کند که در این مسیر باید فرمانداران، بخشداران، شوراهای اسلامی و دهیاران کمال همکاری و همراهی را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در زمینه اجناس و کالاهای مورد نیاز شب عید هیچ کمبودی وجود ندارد، گفت: ۴۰۰ تن پرتقال و ۲۰۰ تن سیب نیز پیش بینی و بر اساس ساز و کار تعیین شده و با استفاده از روش‌های مؤثر و بدون هرگونه ایجاد تجمع، باید توزیع شود.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه در نوروز ۹۹ پذیرای هیچ مهمانی نیستیم، اظهار کرد: در این راستا مهمانسراهای دستگاه‌های اجرایی، نهادها و تمامی بانک‌ها نیز در استان تعطیل خواهند بود.

وی با بیان اینکه با صنوفی که دستورالعمل‌های تعیین شده را رعایت نمی‌کنند، برخورد خواهد شد، افزود: اتاق اصناف و اماکن نسبت به صدور اخطار پلمب برای صنوفی که ساعات کار تعیین شده را رعایت نمی‌کنند، اقدام و در اسرع وقت نسبت به تعطیلی آنها مبادرت و در این خصوص فرمانداران با قوت و جدیت مدیریت و نظارت کنند.

استاندار گیلان به همکاری خوب نیروی انتظامی با بیمارستان‌ها و استقرار نیروها اشاره و تصریح کرد: لازم است بنا به توصیه کارشناسان، بیماران به هیچ وجه، همراه نداشته باشد.

وی به پیگیری‌های مستمر مبنی بر اعلام کمبود نیروی انسانی، پزشک و پرستار و لزوم تأمین تجهیزات از طریق معاون اول و رئیس دفتر رئیس جمهور، وزیر بهداشت و رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اشاره و اظهار کرد: استان گیلان در کانون بیماری کرونا قرار دارند لذا باید وزارت بهداشت به این مورد در تأمین امکانات و پشتیبانی بیشتر، توجه جدی داشته باشد.

زارع با اشاره به اینکه در گیلان از حداکثر ظرفیت قانونی استفاده می‌کنیم، گفت: از دوشنبه هفته جاری تا آخرین روز سال ۹۸، تمامی ادارات، نهادها و سازمان‌ها به جز دستگاه‌های خدمات رسان، امدادی و اورژانسی از فرآیند دورکاری و نوبت بندی برای کارکنان استفاده کنند البته به نحوی که در خدمات رسانی به مردم خللی ایجاد نشود.

وی افزود: با توجه به اهمیت پیشگیری از ترددها و مسافرت‌های غیرضروری به گیلان و محدودیت فوق العاده شدید در ورودی‌های استان همچنین کاهش ساعت اداری و تقلیل کارکنان تا میزان ۲۵ درصد را در روزهای گذشته از مقامات ملی درخواست کرده‌ام که امیدوارم در این خصوص زودتر تصمیم گیری و ابلاغ شود.

استاندار گیلان به ارسال محموله‌ای دیگر از تجهیزات مورد نیاز گیلان تا روزهای آتی اشاره کرد و افزود: اگرچه هنوز با کمبود مواجه هستیم اما شرایط برخورداری از اقلام و تجهیزات حفاظت شخصی کادر درمانی نسبت به روزهای نخست، بهتر است.

وی بر لزوم بهره گیری از ظرفیت بخش‌های خصوصی تأکید کرد و گفت: باید ۷۵ درصد ظرفیت بیمارستان‌های خصوصی به بیماران کرونایی اختصاص یابد و در صورت عدم توجه و نداشتن دلیل موجه و طبق نتیجه ارزیابی دانشگاه علوم پزشکی و متولیان، برخورد قانونی صورت گیرد.

زارع تصریح کرد: شرکت‌های تولیدکننده ملزومات بهداشتی، محلول‌های ضدعفونی کننده و ماسک بدون هرگونه تعطیلی در مناسبت‌های مختلف بی وقفه نسبت به تولید با حداکثر ظرفیت اقدام کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.