بنا به نظر کارشناسان ورزشی ، سالن ورزشی چند منظوره و طبقاتی جهان پهلوان تختی شهرستان لاهیجان که روز گذشته با حضور وزیر ورزش و جوانان افتتاح شد ،از پر استقبال ترین طرح های  عمرانی استان گیلان به شمار می رود که با حضور جمع کثیری از مردم ، ورزشکاران و ورزش دوستان در شهر لاهیجان به بهره برداری رسید.

۷۰درصد پیشرفت این طرح طی دوسال اخیر انجام شده است و با صرف ۱۱۰میلیارد ریال اعتبار از بزرگترین طرح های عمرانی شهرستان لاهیجان در سال جاری به شمار می رود.

با وجود کسری بودجه ناشی از تحریم های ظالمانه در کشور ، سرعت بخشیدن به این طرح که ۱۳سال راکد مانده بود ، از دستاوردهای مهم سفر سال گذشته رییس جمهور به استان گیلان و شهرستان لاهیجان برای مردم این شهر به شمار می رود که در اجتماع بزرگ مردم گیلان  در زمین ورزش ورزشگاه تختی  در ۱۵ اسفند سال گذشته قول اتمام آن را به شهروندان لاهیجانی داده بود.

مسعود سلطانی فر وزیر ورزش نیز روز گذشته در آیین افتتاح این سالن، آن را به عنوان هدیه از سوی دولت به جوانان و جامعه ورزشی و مردم شهرستان لاهیجان ذکر و تصریح کرد: با همه  تحریم های ناعادلانه که بر علیه کشور بصورت بی سابقه و همه جانبه در حال اعمال است ، مجموعه دولت با استفاده بهینه از منابع مختلف و افزایش ضریب بهره وری در گوشه و کنار کشورسعی می کند پروژه های زیادی را برای رفاه مردم و رفع مشکلات آنها به بهره برداری برساند که سالن تختی لاهیجان یکی از آنها است.

ساخت این سالن طبقاتی چند منظوره با مساحت سه هزارو ۲۳۵مترمربع زیربنا از سال ۱۳۸۵ آغاز شده بود که تا سال گذشته یا تعطیل و یا راکد مانده بود و پیشرفتی نداشت.

این مجتمع ورزشی برای ورزش های والیبال ، بسکتبال و فوتبال در سه طبقه طراحی شده است و درحال حاضر کاملترین سالن ورزشی گیلان به شمار می رود  که  ورزشکاران لاهیجان می گویند: با ساخت این پروژه بیش از ۵۰درصد مشکلات ورزشی شهرستان لاهیجان حل و یکی از خواسته های دیرینه مردم این شهرستان برآورده شده است.

رییس هیات فوتبال شهرستان لاهیجان گفت:با ساخت این سالن، فضاهای خالی این شهرستان در رشته های مختلف ورزشی بهبود می یابد و در رشد و ارتقای آینده ورزش لاهیجان تاثیرگذار خواهد بود.

محسن شعربافان این سالن را موجب رشد و شکوفایی فوتبال در بین جوانان مستعد این شهرستان دانست و افزود: با وجود این وزشگاه سالن های ورزشی در نقاط مختلف شهر برای سالم سازی جوانان و رشد و بالندگی ورزش در رشته های مختلف توسعه می یابند و امکانات اولیه ورزشی در شهرستان فراهم خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح بزرگ در لاهیجان هدیه دولت تدبیر و امید به مردم شهرستان لاهیجان به شمار می رود و یک اثر به یاد ماندنی برای شهرستان لاهیجان به حساب می آید و مهمترین طرحی است که طی ۴۰سال پیروزی انقلاب اسلامی در شهر لاهیجان احداث شده است.

 رییس هیات فوتبال لاهیجان گفت: طی سه سال اخیر آموزشگاه های فوتبال  لاهیجان از دو مدرسه فوتبال به ۱۵ آموزشگاه و مدرسه افزایش یافته است و هم اکنون بین سه تا چهار هزار نونهال در این آموزشگاه ها آموزش می بینند و در این مدت جشنواره های مختلف ورزشی در شهر لاهیجان برگزار شده است.

شعربافان با اشاره به اینکه از هم اکنون این ورزشگاه آماده برگزاری مسابقات مهم استانی است یادآورشد:با ساخت این سالن، فوتسال و فوتبال بانوان هم به جرگه تمرینات می پیوندند و این رشته ها نیز جایگاه بالایی در سطح شهرستان و استان خواهند داشت.

فرماندار و نماینده عالی دولت در شهرستان لاهیجان نیز اظهارداشت: روز افتتاح این طرح که با حضور ورزشکاران ، ورزش دوستان و معتمدین شهرستان به بهره برداری رسید ، به عنوان یک روز تاریخی در تاریخ ورزش لاهیجان ثبت خواهد شد.

سیداسماعیل میرغضمفری در روز افتتاح این سالن افزود:به رغم تمام تنگناها و مضایقی که بواسطه کسری بودجه در حوزه عمرانی دولت با آن برخوردار است ولی این افتخار را دارد که در ایام دهه فجر امسال یکی از مهمترین پروژه های ورزشی گیلان را در لاهیجان با حضور وزیر ورزش و جوانان به بهره برداری برساند.

وی از وزیر ورزش و جوانان خواست مشکل فنی زمین ورزشی تختی لاهیجان که در بخش ورزشکاران و تماشاگران دچار ایجاد شده است را به عنوان یکی از رهاوردهای  سفر دهه فجر به شهرستان لاهیجان برطرف نماید.

وی با اشاره به اینکه در قالب اعتبارات شهرستانی توان رفع این مشکل وجود ندارد گفت: این تقاضا به عنوان مطالبه مردم و ورزشکاران شهرستان لاهیجان از وزیر ورزش به عنوان نماینده دولت است.

سالن ورزشی چند منظوره و طبقاتی جهان پهلوان تختی شهرستان لاهیجان پس از ۱۳سال روز سه شنبه در چهارمین روز دهه فجر با حضور وزیر ورزش و جوانان افتتاح و به بهره برداری رسید.

این مجموعه دارای دو سالن ورزشی برای رشته های توپی ، یک سالن بیلیارد و یک طبقه بصورت خوابگاه طراحی شده است که می تواند مورد استفاده ورزشکاران اردوها قرار بگیرد و همچنین دارای سیستم گرمایش و سرمایش مرکزی است .

آیین افتتاحیه و بهره برداری سالن ورزشی چند منظوره تختی لاهیجان  با حضور مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان ، هیات همراه و معاونان ایشان ، استاندار گیلان ، فرماندار شهرستان لاهیجان ،نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مردم و ورزشکاران و اعضای هیات های ورزشی لاهیجان برگزار شد.

شهرستان لاهیجان ۴۰هیات ورزشی دارد و هشت هزار ورزشکار زن و مرد در این شهرستان تحت پوشش بیمه ورزشی فعالیت دارند و ۶۶ باشگاه خصوصی دارای مجوز در این شهرستان  وجود دارد.

شهرستان لاهیجان در رشته ورزش همگانی رتبه اول در استان گیلان را دارد و تیم قایقرانی دراگون بوت بانوان این شهرستان به عنوان نماینده گیلان نیز از رتبه برتری کشوری برخوردار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.