جانشین فرمانده سپاه شهرستان صومعه سرا در آیین اعزام این دانش‌آموزان گفت:در چهارمین مرحله اعزام این کاروان با ۶ دستگاه اتوبوس و چند خودرو سبک پشتیبانی سفر خود به مناطق عملیاتی را آغاز کردند.
سرهنگ پاسدار جلیل زارع روز شنبه اظهار داشت: سفر کاروان راهیان نور دانش‌آموزان صومعه سرا به مدت چهار روز است که در آن از مناطق عملیاتی شلمچه موزه جنگ خرمشهر ، دو کوهه و معراج شهدای اهواز بازدید خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه راوی، روحانی و تعدادی از مدیران مدارس کاروان راهیان نور را همراهی می‌کنند افزود : شهیدان بهترین الگوهای رفتاری و اعتقادی برای دانش‌آموزان آینده‌ساز میهن اسلامی هستند.
وی گفت: دانش آموزان باید از این سفر معنوی و تربیتی بهترین استفاده را داشته باشند و شهیدان را چراغ راه ادامه زندگی خود قراردهند.
مدیر آموزش و پرورش صومعه سرا گفت : اردوی راهیان نور بهترین شیوه آشنایی نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت و در جهت مقابله با تهدیدات و جنگ نرم دشمنان است .
حسین بالو اظهار داشت: ۴دستگاه اتوبوس از دانش آموزان اعزام از صومعه سرا در این سفر با دلاورمردیها، رشادت و ایثارگری های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس در آن زمان آشنا خواهند شد.

اسماعیل امامی مدیر آموزش وپرورش تولمات از اعزام ۶ دستگاه اتوبوس از دانش آموزان تولماتی در سال جاری خبر داد و افزود : امروز ۹۰ دانش آموز تولماتی با دو دستگاه اتوبوس به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می شوند .

وی با تاکید بر اهمیت نقش اردوی راهیان نور در بین دانش آموزان  افزود: ترویج فرهنگ ایثار ، شهادت و معنویت ، تشریح و تبیین دستاوردهای دفاع مقدس برای نسل های سوم و چهارم انقلاب و حفظ روحیه ایثار از مهمترین اهداف اعزام کاروان های راهیان نور به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس است .

وی افزود: در سالجاری و تاکنون سه اتوبوس از دانش آموزان پسر و سه اتوبوس از دانش آموزان دختر به مناطق عملیاتی اعزام شده اند .

شهرستان صومعه سرا با سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است و حدود ۱۵ هزار دانش آموز در ۱۵۷مدرسه در مقاطع مختلف تحصیلی صومعه سرا و ۴۲۰۰ دانش آموز در ۶۱ مدرسه منطقه تولمات مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.