ناصر حاج محمدی شامگاه چهارشنبه در جمع اعضای شورای اسلامی رشت با تشریح روند ساخت تصفیه خانه شیرابه در سروان رشت افزود : پروژه ساخت این تصفیه خانه با سرعت در حال انجام است.

وی با بیان اینکه عملیات ساخت سوله در محل تصفیه خانه نصب شده، اظهار داشت : هفته آینده تجهیزات نیز در داخل سوله ها نصب می شود.

شهردار رشت با اشاره به مشکلات مربوط به برق در این تصفیه خانه خاطر نشان کرد: تامین اعتبار در این باره انجام گرفته ، تیرگذاری به اتمام رسیده و سیم کشی نیز به زودی انجام می شود.

وی در ادامه با تشریح اقدامات انجام شده در کارخانه کودآلی بیان داشت: با توجه به قدمت این کارخانه از ۵۰۰ تن ظرفیت اسمی آن در دو خط ، فقط ۱۰۰ تن زباله دریافت که بیش از ۹۰ درصد آن به لندفیل سراوان منتقل می شد.

وی خاطر نشان کرد: با این وضعیت نسبت به ساخت دو دستگاه سوله هر کدام به مساحت شش هزار مترمربع اقدام شده که تاکنون افزون بر ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

اهالی منطقه سراوان رشت، بیش از سه دهه است که شاهد دفن زباله در جنگل‌های این منطقه هستند و تمامی آزارهای ناشی از انباشت زباله را تحمل می کنند که احداث تصفیه‌خانه شیرابه و دستگاه زباله‌سوز می تواند تا حدی این مسائل را کاهش دهد.

بر اساس آخرین آمارها، روزانه ۸۰۰ تا یک هزار تن زباله برای دفن به این محل انتقال داده می شود که دفن زباله در دل درختان سر به فلک کشیده سراوان رشت، بوی نامطبوع و وجود حشرات موذی در منطقه ، هر چند وقت، موجب اعتراضات مردم این منطقه سراوان می شود به طوری که در سال ۹۶ تعدادی از اهالی در اعتراض به وضعیت نابسامان دفن زباله، با تجمع در مقابل درب ورودی محل انباشت زباله راه عبور ماشین های حمل زباله را بستند اما با حضور مسئولان و قول آنان برای رفع مشکل، کوتاه آمدند.

رشت، دارای حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت است که در طول روز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می رسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.