به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی ولی پور روز چهارشنبه در همایش بزرگداشت و تجلیل از خدمات داوطلبان جمعیت هلال احمر استان گیلان در رشت اظهار داشت: در این مدت ۳۲ هزار و ۵۱۰ نفر از خدمات داوطلبانه جمعیت هلال احمر استان گیلان بهره مند شدند ضمن این که ارزش خدمات داوطلبانه این جمعیت در هشت ماه گذشته، ۱۰ میلیارد ریال است.

وی با اشاره به هدف گذاری جمعیت هلال احمر استان گیلان از حدود دو سال گذشته برای جذب اعضای داوطلب افزود : بر اساس این هدف گذاری یک درصد جمعیت ساکن استان را باید به صورت داوطلب داشته باشیم.

ولی پور با اشاره به فعالیت حدود ۱۲ هزار نفر در بخش خدمات اجتماعی و داوطلبان جمعیت هلال احمر استان گیلان خاطر نشان کرد: حدود ۲۸ هزار جوان نیز در حوزه جوانان این جمعیت عضو هستند.

وی با قدردانی از داوطلبان جمعیت هلال احمر استان گیلان و تبریک روز جهانی داوطلب به آنان بیان داشت: هلال احمر به‌ عنوان نهادی تاثیرگذار در زمینه های امدادی و عام‌ المنفعه در خدمت مردم است، داوطلبان هلال احمر نیز با ایثار و از خودگذشتگی در کنار مردم هستند.

وی اضافه کرد: حضور در فعالیت های اجتماعی ، همراهی با کاروان های سلامت و معیشت در مناطق کم برخوردار، ارائه کمک های نقدی و غیرنقدی در قالب بسته های معیشتی در مناسبت های مختلف و حضور در حوادث از جمله فعالیت های داوطلبان هلال احمر است . 

مدیرعامل هلال احمر گیلان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به توسعه و راه اندازی خانه های هلال روستایی و محلات در شهرها تصریح کرد: در زمان حاضر ۱۸۰ خانه هلال روستایی در استان گیلان با هدف افزایش اطلاعات عمومی درباره حوادث و سوانح و آموزش همگانی راه اندازی شده است.

همایش بزرگداشت و تجلیل از خدمات داوطلبان هلال احمر گیلان، امروز چهارشنبه با حضور ارسلان زارع استاندار در رشت برگزار و  در این مراسم از  ۲۴ داوطلب این جمعیت تقدیر شد.

پنج دسامبر مصادف با چهاردهم آذر روز جهانی داوطلب بود، شعار امسال این روز، برای آینده ای فراگیر داوطلب شو نام گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.