فیروز فاضلی صبح دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در عصر اطلاعات عکس و تصاویر خبری از شیوه های انتقال اطلاعات به شمار می رود که با گذر از محدودیت های زبانی،واقعیت را همانطور که هست ارائه می دهد .
وی افزود: امروزه عکس بعنوان بخش جدایی ناپذیر اخبار و گزارش ها جایگزین مناسبی برای انتقال اخبار و مفاهیم در کوتاهترین زمان محسوب می شود و کمک شایانی به درک مطلب توسط مخاطب می کند.
وی ادامه داد: با توجه به لزوم برجسته سازی تلاش عکاسان خبری در رویدادهای مهم مذهبی ، رسانه ای و اجتماعی ،این اداره کل در نظر دارد با همکاری خانه مطبوعات نخستین جشنواره و نمایشگاه عکس خبری را برگزار کند.
فاضلی تصریح کرد: معرفی کارکرد عکس خبری در رسانه ها و نقش مهم رسانه ها در ارتقاء سطح آگاهی جامعه ،افزایش توانمندی های شناخت افراد جامعه در مقابله با ناهنجاری های اجتماعی ،گسترش فعالیت های فرهنگی ،مذهبی و رسانه ای مرتبط در رسانه ها از اهداف برگزاری جشنواره یادشده است.
وی بیان کرد: رشته های جشنواره عکس خبری در زمینه های مختلف اجتماعی ،سیاسی،اقتصادی ،ورزشی ،هنری و مذهبی برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: جلوه های معنوی زیارت ،اربعین و نقش آن در انتقال پیام مذهبی ،فرهنگی،اجتماعی و سیاسی عاشورای حسینی – نقش رسانه ها در پیشگیری از اعتیاد و ریشه یابی انحرافات اجتماعی نظیر خشونت های خانگی و شیوع بزهکاری – ارتباط سواد رسانه ای با حفظ سلامت اجتماعی کودک،خانواده و حقوق شهروندی و فرهنگ عمومی – توسعه و ترویج فرهنگ غدیر و بزرگداشت دهه امامت و ولایت، دفاع مقدس ،استکبار ستیزی و مقاومت اسلامی – اقتصاد مقاومتی ،استحکام بخشی و بازدارندگی با رونق تولید – ورزش، جوانان و امید- حضور حداکثری ،تجلی اقتدار و وحدت ملی – سبک زندگی ایرانی ،نشاط بخشی و امید آفرینی در جامعه اسلامی محورهای جشنواره یاد شده است.
فاضلی با بیان اینکه مهلت ارسال اثر ۱۵ دی ماه است،خاطرنشان کرد: زمان چاپ اثر باید از ابتدای سال جاری تا ۱۰ دی ماه باشد و پدید آورندگان آثار می توانند در هر محور ،حداکثر پنج اثر انتشاریافته در نشریات مکتوب و مجازی دارای مجوز را در فاصله زمانی تعیین شده به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند .
علاقه مندان برای ارسال آثار خود به سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه و عکس های خود را با شرایط مشخص شده آپلود نمایند.
 
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.