به گزارش خبرنگار ایرنا، دریادار دوم عرشه و ستاد عبدالوهاب طاهری صبح چهارشنبه در مراسم گرامیداشت روز نیروی دریایی در ناوگان شمال اظهار کرد : نیروی دریایی همواره با اقتدار در راستای تامین امنیت دریاها و توسعه روابط بین المللی حضور دارد.

وی افزود : تقویت باورهای دینی در بین دریادلان نیروی دریایی طی این سالها نتایج و آثار مهمی همچون بازسازی تجهیزات و اداوت، طراحی و ساخت شناورها و ارتقای توان موشکی و ضد موشکی و نیز گسترش سامانه های جنگ الکترونیکی با اتکا به توان متخصصان و دانشمندان داخلی را به دنبال داشته است.

امیر طاهری تاکید کرد: حضور موثر در عرضه تصمیم سازی ، تصمیم گیری و توسعه روابط با کشورهای دوست و همسایه یکی دیگر از مولفه های اقتدار نیروی دریایی کشورمان در دریاها است.

فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش با اشاره به همراهی سایر نهادهای نظامی و انتظامی فعال در دریا تاکید کرد: از یک سو نیروی دریایی سپاه به عنوان بازویی توانمند، همواره یاور ارتش بوده و به صورت کارآمد در دریاها حضوری فعال دارد و از سوی دیگر دریابانی نیروی انتظامی نیز با حضوری مقتدر در برابر تهدیدات مرزی توانمندی خود را به نمایش گذاشته است .

دریادار دوم طاهری با اشاره به نقش موثر دریانوردان بنادر و دریانوردی در پویایی اقتصاد کشور گفت : ایجاد بازدارندگی دریایی و دفاع همه جانبه با استفاده از دیپلماسی دریایی و سیاسی و حضور ناوگروه های دریایی در قالب های رزمی و عملیاتی با ارسال و ابلاغ پیام صلح و دوستی به کشورهای همسایه خط بطلانی بر پروژه ایران هراسی دشمنان بود که این نقشه شوم آنان نیز نقش بر آب شد.

بندرانزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده و ستاد فرماندهی ناوگان شمال نیروی دریایی راهبردی ارتش و منطقه چهارم دریایی در این شهر ساحلی مستقر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.