آثاری از کوروش شیشه گران،  آیدین آغداشلو ، عیسا چولاندیم ، رزیتا شرف جهان ، تارا آزرم ، مریم آئین، احمدرضا احمدی ، درسا اسدی ، سمیرا اسکندرفر ، فریبا افلاطون ، پروانه اعتمادی ، کوروش انگالی، افشین باقری، الناز بندگی ، مرتضی پورحسینی ، مرجان ثابتی ، محمد ابراهیم جعفری، محسن جمالی نیک ، رضا حسینی ، محمود خان ، هما خسروی ، لیلی درخشانی ، ندا درزی ، عباس شهسوار ، ، محمد هادی فدوی ، بهناز قاسمی ، آزاده مدنی ، سمانه مطلبی ، مهتا معینی ، معصومه میر حسینی و قاسم لطفی که از دهم تا 23 آبان در معرض تماشا و فروش گذاشته شد و بعد از وقفه ای کوتاه برای نمایشگاهی دیگر  باز ادامه خواهد یافت

*تلاش برای استمرار

نادره حکیم الهی مدیر نگارخانه الهی رشت گفت: نمایشگاه دو از هزاران نشان از وجود هزاران مجموعه هنری قابل ارائه و قابل دفاع و افتخار آفرین در این سرزمین دارد.

وی اظهار داشت:  برای همین اولین افتتاحیه را یک از هزاران نام نهادیم  چون اعتقاد داشتیم که این مجموعه ها می تواند تکرار شود و در نظر داشتیم هر دو سال یکی از این نمایشگاه ها را برپا کنیم و یک فعالیت مستمر داشته باشیم .

حکیم الهی یاداور شد: بار قبل آثار چند ارتیست مطرح چون درودی ، محجوبی و زنده رودی همراه کارهایی از هنرمندان گیلانی به نمایش گذاشته شد اما این بار با همکاری گالری طراحان آزاد پیش نگاه  مجموعه خوبی را گرد اوردیم .

وی با اشاره به این که  بعضی از هنرمندانی که آثارشان را به نمایش گذاشته ایم جوان تر و برخی قدیمی ترند افزود : این اتفاقی است که علاقمندان به نقاشی بتوانند در گیلان کارهای خوب ببینند .

*کار هنرمند خلق اثر است

عیسی چولاندیم نقاش و مشاور هنری نگارخانه الهی در مورد این  نمایشگاه گفت:آثار متعلق به هنرمندان شناخته شده و پرآوازه اند و به کمک چند نگارخانه دار و مجموعه دار تهران و نگارخانه طراحان آزاد جمع آوری شد و بیشتر تم گیاهی را در آن گنجاندیم.

وی اظهار داشت : از ویژگی های دیگر این نمایشگاه ارائه آثار هنرمندان جوان ایران در کنار هنرمندانی چون آیدین آغداشلو، کوروش شیشه گران ، پروانه اعتمادی و زنده یاد  ابراهیم جعفری است.

وی با اشاره به این که یکی از ویژگی های نمایشگاه های گروهی این است که یک تم داشته باشد افزود:هنرمندان در کارهایشان با گیاه بعنوان یک عنصر برخوردهای متفاوتی از رئالیستی تا معناگرا داشته اند.

وی در مورد قیمت بالای برخی آثار عرضه شده گفت : هنرمند وقتی خودش تبدیل به نام ویژه یا برند شد قیمت گذاری روی اثار دیگر دست او نیست عوامل بسیاری در این امر تاثیر دارند و هنرمند دیگر نقش چندانی در قیمت گذاری روی آثار ندارد.

چولاندیم با بیان این که  هنرمند حتی اگر برای فقرا کار کند سرمایه دار هنرش را قبضه خواهد کرد افزود: کار هنرمند  تولید است است او اغلب برای دل و اندیشه خود خلق می کند و کاری به بعد از آن ندارد.

علاقمندان برای بازدید و خرید آثار می توانند از دهم تا بیست و سوم آبان همه روزه از ساعت 16  تا 21 به آدرس رشت، خیابان گلسار، بلوار گیلان، خیابان ۱۸۸، پلاک ۸، نگارخانه الهی مراجعه کنند. نمایشگاه  از 30آبان بار دیگر از سر گرفته خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.