سرپرست اداره تبلیغات اسلامی آستارا روز سه شنبه در این همایش در سالن اجتماعات این اداره گفت: پدافند غیرعامل به حوزه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تقسیم می شود و آمادگی جمعی برای مقابله با بحران های احتمالی و داشتن جامعه ای آماده و مقاوم از هدف های آن است.

حجت الاسلام حسینعلی رضا زاده افزود: رسانه ها، معلمان، هنرمندان و علما در ارتقای آگاهی مردم نقش مهمی دارند و اهمیت و جایگاه پدافند غیرعامل باید در لایه های اجتماع نهادینه و افزایش مشارکت عمومی و مردمی کردن آن جدی گرفته شود.

وی اظهار کرد: آموزش عمومی مقابله با انواع تهدیدهای نرم و سخت دشمن، وظیفه ما مسئولان است و باید با فرهنگ سازی، زمینه مشارکت مردم و اجرای طرح ها و فعالیت های مرتبط با پدافند غیرعامل را فراهم کنیم.

رضا زاده گفت: سیستم جنگ، از حالت سخت به نرم متکی به عملیات روانی در حال گذر است و پدافند غیرعامل، جامعه را با بازدارندگی از آسیب پذیری در مقابل تهدیدات احتمالی مقاوم می کند.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی آستارا گفت: برپایی نمایشگاه های تخصصی و همایش های علمی پدافند غیرعامل، در آشنایی هرچه بیشتر مردم با این مقوله موثر است.

 وی ادامه داد: حفظ کشور در بحران احتمالی، افزایش آستانه مقاومت ملی و تقویت مولفه های مقاومت و توسعه و پایداری زیرساخت های حیاتی از هدف های کلی پدافند غیرعامل است.

در ادامه این همایش، یکی از کارشناسان اداره گاز آستارا در خصوص مدیریت و مهار حوادث گاز، مقاله ای ارائه کرد و همچنین به مناسبت هفته پدافند غیرعامل، همایش مشابهی در دانشگاه پیام نور این شهرستان برگزار شد.

هشتم تا چهارم آبان ماه، هفته پدافند غیرعامل است.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.